English

یک متخصص بیماری های عفونی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان متفاوت است/ بیماری شایع دست و پا در کودکان خطرناک نیست

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر چه واکسن آنفولانزا بین کودکان و بزرگسالان مشترک است اما تفاوت در تعداد دفعات تزریق است.

تزریق واکسن آنفولانزا به کودکان متفاوت است/ بیماری شایع دست و پا در کودکان خطرناک نیست

محمد مهدی گویا متخصص بیماری های عفونی  در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا برای کودکان، اظهار داشت: توصیه می شود که کودکان بالای شش ماه در فصول پیک آنفولانزا واکسن آن را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه واکسن بین کودکان و بزرگسالان مشترک است، افزود: تنها تفاوت در تعداد دفعات تزریق است که کودک باید در فاصله یک ماه دو بار این واکسن را تزریق کند تا اثر گذاری خود را داشته باشد.

دکتر گویا  در خصوص زمان طلایی تزریق این واکسن خاطرنشان کرد: در ماه شهریور و مهر زمان طلایی تزریق این واکسن بوده چرا که ۱۵ روز زمان نیاز است که دارو در بدن اثر کند، معمولا اپیدمی آنفولانزا ماه آبان به بعد است و موج به موج است.

متخصص بیماری های عفونی در خصوص بیماری که اخیرا در بین کودکان شایع شده است، تصریح کرد: بیماری دست، پا و دهان بیماری ویروسی بوده که فرد پس از ابتلا دچار ضایعات پوستی و تب می شود اما با آبله مرغان متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به این بیماری خود به خود خوب می شود، بیان کرد: با توجه به اینکه علائم این بیماری با بیماریهایی چون آبله مرغان، سرخک و سرخچه مشترک است در صورت مشاهده هرنوع ضایعه پوستی به مراکز درمانی مراجعه کنید تا توسط پزشک تشخیص و راه درمان مناسب انتخاب شود.

دکتر گویا گفت: راه انتقال این بیماری از راه تنفس بوده و معمولا تا ۱۰ روز طول مدت این بیماری است.

 

بیشتر بخوانید:

چه زمانی واکسن آنفولانزا تزریق شود؟

برای تزریق واکسن آنفولانزا هنوز دیر نشده است/ همه تزریق کنند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه