English

۸۰ درصد زباله گردهای تهران اتباع بیگانه هستند

جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زباله گردهای پایتخت اتباع خارجی هستند، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی ما موضوع زباله‌گردی است.

۸۰ درصد زباله گردهای تهران اتباع بیگانه هستند
به گزارش خبرگزاری موج

، عسگر جلالیان با اشاره به اینکه زباله‌گردی نقض کرامت انسانی، بهداشت عمومی و حقوق شهروندی است، از تلاش‌های مستمر وزارت دادگستری و شهرداری تهران برای مقابله با این معضل خبر داد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۶ هزار زباله‌گرد در تهران شناسایی شدند که از این تعداد، بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر ساماندهی شده‌اند در حالیکه بیش از ۸۰ درصد زباله‌گردها اتباع غیر ایرانی هستند که بسیاری از آنها اقامت غیرمجاز دارند.

جلالیان افزود: هر زباله‌گردی که در سطح شهر مشاهده شود، بلافاصله جمع‌آوری شده و مدارک هویتی وی بررسی می‌شود در صورتی که غیرمجاز باشد، تحویل مراکز و در نهایت از کشور اخراج می‌شود.

وی ادامه داد: عملکرد شهرداری تهران در ساماندهی موضوع زباله‌گردی جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری همچنین از شهروندان خواست که در مقابله با پدیده زباله‌گردی با شهرداری همکاری کنند و شماره ۱۳۷ برای گزارش حضور زباله‌گردها در نظر گرفته شده تا فعالیت مرتبط با زباله‌گردی را به شهرداری اطلاع دهند.

جلالیان اضافه کرد: بسیاری از این افراد توسط مافیای زباله استثمار می‌شوند در حالیکه این افراد محتاج یا بیکار نیستند بلکه می‌توانند با مراجعه به سازمان مدیریت پسماند شغلی شرافتمندانه به دست آورند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند مجوز استخدام پنج هزار نفر از این افراد را در قالب پاکبان دریافت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه