English

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

سن سنجش کودکان کاهش یافت

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته که از سال گذشته آغاز شده سن سنجش کودکان کاهش پیدا کرده و بدنبال این هستیم نو آموز پیش از ورود به مقطع پیش دبستانی مورد سنجش قرار گیرد.

سن سنجش کودکان کاهش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، حجت اله الماسی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آیین افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی سال ۱۴۰۴- ۱۴۰۳، با بیان اینکه خرسندم سنجش امسال در این روز آغاز شده است، اظهارداشت: امسال در حوزه سنجش کودکان با تغییراتی روبرو است که این روند را تسهیل می کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بدلیل اشکالاتی که در سامانه وجود داشت روند سنجش به تاخیر افتاد و حجم کار به روزهای پایانی سال  افتاد، افزود: این اتفاق سبب شد در زمینه مداخله یادگیری توفیق چندانی نداشته باشیم، امسال برنامه ریزی شد  دو تا سه روز سنجش و سه روز به مداخله توانبخشی  اختصاص یابد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: دومین تغییر مربوط به ساماه نوبت گیری است که سال گذشته تکمیل نشده بود که امسال تکمیل و توسعه پیدا کرد اتفاق خوبی که در حال انجام است طبق برنامه هفتم این سامانه اطلاعات پایه ای  کارنامه افراد را  در اختیار بخش های مختلف آموزش پرورش داده می شود.

الماسی  با عنوان اینکه  سال قبل جمعیت سنجش دهنده ها متناسب با مراکز نبود، تصریح کرد: اکنون میزان مراکز به  ۹۰۰ مرکز جامع سنجش  و ۳۰۰ پایگاه موقت که عمده آنها در شهرهای بزرگ هستند، رسیده است.

وی گفت: هر ارزیاب در روز  ۵ نفر ارزیابی می کنند و مراکز  به تجهیزات مداخله کار درمانی، گفتار درمانی  تجهیز شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: به گونه ای برنامه ریزی شده است که همه آنهایی‌که دچار سنجش می شوند ادامه کار در  همین مراکز به آنها داده می‌شود و نیاز مراجعه به جای دیگر وجود ندارد .

الماسی افزود: آغاز سنجش از این زمان امکان سنجش استاندارد با توجه به اینکه حجم زیاد مراجعه کننده در روز نداریم و فاصله زیادی تا سال تحصیلی بعدی وجود دارد افزایش میابد و فرد امکان  حضور در جلسات توانبخشی اعم از اختلالات یاد گیری و دیر آموزی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اتباع در گذشته بدون سنجش وارد مدرسه می‌شدند، عنوان کرد: اکنون افرادی که دارای مدرک هویتی قانونی هستند می تواند مورد سنجش قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: امسال سنجش تغییر قیمت نداشته و افراد  می توانند با مراجعه به سامانه   و وارد کردن  کد ملی نوبت گیری کنند.

در این آیین از سامانه سیرت۲ نیز رو نمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه