English

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور افزایش یافت

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: در مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور با افزایش ۸ درصدی روبرو هستیم.

مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور افزایش یافت

بابک یکتاپرست روابط عمومی سازمان اورژانس کشور درگفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: باتوجه به فرارسیدن فصل پاییز و استفاده افراد از ملزومات گرمایشی  مسمومیت در این زمینه رو به افزایش است.

وی افزود: مردم باید در حین استفاده از این ملزومات نکات ایمنی رعایت شود در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه می شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور بیان کرد: از ابتدای مهر تا ۴ آبان ماه ۳۴۵   مسمومیت  با گازco گزارش شده است که از این تعداد ۲۵۴ مورد به مراکز درمانی اعزام و ۸۲ مورد نیز در محل درمان شدند.

یکتاپرست با اشاره به اینکه در اعزام مسمومین به مراکز درمانی با رشد ۱۲ درصد روبرو بودیم، تصریح کرد: در این مدت زمانی نیز ۹ فوتی گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه با کاهش ۴۷ درصدی روبرو بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی مسمومیت در استان های سمنان با ۷۸ نفر، تهران با ۳۰ نفر و خراسان رضوی با ۳۰ نفر بوده و فراوانی فوتی ها نیز مربوط به استان مرکزی با ۳ مورد و کردستان نیز با سه مورد بوده است.

مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: نمودار درصد مکان وقوع مسمومیت ۸۵ درصد را در منازل مسکونی نشان می دهد که ۹۴ درصد علت مسمومیت در منازل نقص در لوله کشی آبگرمکن و بخاری بوده استو موارد دیگر در چادر مسافرتی، مراکز آموزشی، مراکز تجاری، مراکز صنعتی و درون خودرو می باشد.

یکتاپرست گفت: نمودار درصد جنسیت مسمومین ۵۶ درصد آقایان، ۴۱ درصد خانم ها و ۲ درصد نیز مربوط به کودکان زیر پنج سال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه