English

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل:

پنج دهک اول درآمدی فاقد بیمه درمانی سلامت به صورت رایگان بیمه می‌شوند

دکتر وحید سیدخلیل‌اللهی با بیان اینکه ۷۶۹ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل زیرپوشش بیمه سلامت هستند، افزود: پنج دهک اول درآمدی جامعه در صورت نداشتن بیمه درمانی سلامت به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

پنج دهک اول درآمدی فاقد بیمه درمانی سلامت  به صورت رایگان بیمه می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل ، روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خلخال گفت: در حال حاضر ۶۱ درصد از مجموع جمعیت این استان زیرپوشش بیمه سلامت بوده و از انواع خدمات بهداشتی و درمانی این بیمه بهره می‌برند.

وی اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد مطب‌ها و موسسات تشخیص درمانی در مرکز و مناطق مختلف استان قرارداد پذیرش بیمار زیرپوشش بیمه‌های سلامت استان را دارا هستند.

دکتر خلیل‌اللهی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای درمان بیمه‌شدگان بیمه سلامت هزینه شده است ، افزود: در یک سال گذشته یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای بیمه روستایی و پزشک خانواده در استان هزینه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل اضافه کرد: با پرداخت ارز ترجیحی توسط بیمه سلامت ، هزینه داروخانه‌ها به پنج برابر افزایش یافته و بیمه سلامت استان ماهانه به طور میانگین حدود ۲۵۰ میلیارد ریال به داروخانه‌های فعال در پرداخت می‌کند.

وی همچنین گفت: هزینه‌های بیماران دیالیزی ، پیوند کلیه ، هموفیلی ، تالاسمی و ام اس به صورت ۱۰۰ درصد به عهده بیمه سلامت استان اردبیل بوده و در سال گذشته برای تامین هزینه یک هزار و ۵۴۶ نفر از این بیماران ۴۹۰ میلیارد ریال هزینه شد.

دکتر سیدخلیل‌اللهی گفت : با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در آبان ماه سال گذشته پنج نوع بیماری خاص به جمع ۱۰۷ نوع بیماری خاص قبلی افزایش یافت و هفت هزار و ۳۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج برای دریافت خدمات ویژه و کاهش هزینه‌های درمانی بیماری در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت نشان‌دار شدند.

وی با بیان اینکه ۹۵ تا ۹۷ درصد از هزینه‌های تهیه داروهای مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش عالی برای بیماران سرطانی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر این هزینه‌های چهار هزار و ۲۰۰ توانخواه و معلول در استان جهت اخذ خدمات ویژه توانبخشی نشان‌دار شده و هزینه‌های آن توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

دکتر سیدخلیل‌اللهی همچنین گفت: در سال گذشته ۱۰۰ میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۲۰۰ نابارور نشان‌دار شده طبق قانون جوانی جمعیت توسط بیمه سلامت استان پرداخت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه