English

معاون حمل و نقل شهرداری:

جمع‌آوری اطلاعات معابر اردبیل به صورت مکانیزه

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اردبیل گفت: جمع‌آوری مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات معابر با یک دستگاه خودروی اسکنر دارای قابلیت تشخیص و ردیابی ناهمواری‌های سطحی آسفالت انجام می‌شود.

جمع‌آوری اطلاعات معابر اردبیل به صورت مکانیزه

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نقی باقرزاده در این زمینه تشریح کرد: بنابر قرارداد بین شهرداری با یک واحد آزمایشگاهی، در گام نخست برداشت وضعیت روسازی بیش از ۳۵۰ کیلومتر-باند معابر شهری با دستگاه اسکنر پیشرفته (ال‌سی‌ام‌اس) از سوی کارشناسان زبده انجام می‌گردد.

وی افزود: در کنار پایش وضعیت روسازی‌های مورد مطالعه و در ادامه آن، با استفاده از نرم‌افزارهای مرتبط و سیستم منحصر به‌فرد نسبت به ایجاد پایگاه داده‌ها و تحلیل و پردازش آنها، تعیین شاخص‌های کمی و کیفی و ارائه رویکردهای اصلی نگهداری و تخمین هزینه هر یک از رویکردهای مرتبط و در نهایت به‌روز رسانی وضعیت آسفالت معابر اقدام می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اردبیل بیان کرد: سیستم مدیریت روسازی مجموعه‌ای از ابزارها و روش‌هایی است که به تصمیم‌گیران در یافتن راهکارهای بهینه برای ارزیابی و نگهداری روسازی راه‌ها در سطح سرویس مناسب و کاهش هزینه‌های چرخه عمر روسازی در یک بازه زمانی مشخص کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: معابر شهری یکی از ارزشمندترین دارایی‌های شهرداری است و شهرداری اردبیل بر همین اساس از خدمات منحصر به فرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی معابر شهری (Urban PMS) استفاده می‌کند.

باقرزاده عنوان کرد: سیستم مدیریت روسازی با مزیت‌هایی مانند ارزیابی شبکه، انتخاب بهترین راهکار و مناسب‌ترین زمان ترمیم و نگهداری، تخصیص بهینه بودجه، اولویت‌بندی فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روسازی و صرفه‌جویی ناشی از کاهش هزینه‌های نگهداری (تا ۴۰ درصد) می‌تواند مدیران شهری را در گرفتن تصمیم مناسب راهنمایی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه