English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خبر داد:

ساماندهی ۹۰ نفر برای حفاظت از جنگل‌های استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های ملی خبر داد و گفت: ۹۰ نفر در حفاظت از جنگل‌های این استان مستقر هستند.

ساماندهی ۹۰ نفر برای حفاظت از جنگل‌های استان اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمود قلی‌زاده روز شنبه در جلسه هماهنگی و حفاظت و کنترل جنگل‌های استان اردبیل افزود: این تعداد نیروها به‌صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل و با متجاوزان به این عرصه‌ها بر خورد قاطع خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر نصب دوربین ثابت با شعاع دید بالا عرصه‌های جنگلی استان با ۲ دستگاه پهپاد هم کنترل می‌شود.

قلی‌زاده ادامه داد: برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خارج کردن هیزم ، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال کنند قاطع برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر آماده‌باش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، دیگر نیروهای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز گروه‌بندی شده‌اند تا در مواقع نیاز و بحران حریق وارد عمل شوند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه علت بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها در طبیعت، رهاسازی انواع زباله است، از شهروندان و گردشگران خواست از رهاسازی زباله در طبیعت استان خودداری کنند.

قلی‌زاده اظهار کرد: بخش زیادی از آتش‌سوزی‌ها در طبیعت از رهاسازی انواع زباله ناشی می‌شود و این آتش‌سوزی‌ها علاوه بر اینکه پوشش گیاهی را از بین می‌برد احیای طبیعت را هم دشوار می‌کند.

وی با اشاره به شرایط جوی و میزان بارش‌ها ادامه داد: حوادثی از جمله آتش‌سوزی بندرت در استان اردبیل اتفاق می‌افتد ، با این وجود هر سال پیش از آغاز فصل گرما، نشست‌های متعددی با موضوع مدیریت بحران و اطفای حریق اراضی مراتع و جنگل‌ها برگزار می‌شود و تلاش بر این است برای جلوگیری از این حوادث از ظرفیت رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سازمان مردم‌نهاد هم استفاده شود.

قلی‌زاده از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه