English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل الحاق شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۲۷ هکتار در راستای تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده ۱۱ شهر این استان الحاق شده و ۷۳۵ هکتار زمین در انتظار تایید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران قرار دارد.

۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر استان اردبیل الحاق شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محبوب حیدری اظهار کرد: ۱۲۱ هزار و ۴۶ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۲۶ متقاضی تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: مطابق سیاست‌های دولت سیزدهم، سهم معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از برنامه ابلاغی چهار ساله وزارت راه و شهرسازی، ساخت مسکن برای ۷۹ هزار و ۱۲۳ متقاضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ۲ صورت انفرادی و گروهی خبر داد و گفت: ۷۹۲ قطعه زمین به صورت انفرادی و ۴۸۶ قطعه زمین به صورت گروهی برای احداث واحدهای مسکونی اختصاص داده شده و تعداد ۲۸ هزار و ۹۱۹ متقاضی بالای ۴۰ میلیون تومان و تعداد ۲۰ هزار و ۷۷ متقاضی بالای ۸۰ میلیون تومان را واریز کردند.

 

نوسازی یک هزار و ۶۰۰ بافت فرسوده در استان اردبیل

حیدری همچنین درباره اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۱۹۲ هزار مترمربع و ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: در قالب طرح‌های بازآفرینی۱۲ طرح زیربنایی، روبنایی، بهسازی و نوسازی در مناطق و بافت‌های فرسوده استان اردبیل افتتاح شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین درباره توزیع قیر رایگان به شهرداری‌های استان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از سه هزار و ۹۸۲ تن قیر رایگان در بین ۹ شهرداری استان توزیع شده است.

 

۴۰ کیلومتر بزرگراه آماده افتتاح است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان گفت: سال گذشته ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح شد و امسال هم ۴۰ کیلومتر بزرگراه به مراحل پایانی رسیده و آماده افتتاح است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل نیازمند احداث ۸۱۴ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه است که از این میزان مراحل مطالعاتی احداث ۲۹۹ کیلومتر آن به اتمام رسیده است، افزود: تکمیل سایر طرح‌های اولویت‌دار بزرگراهی استان نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

حیدری ادامه داد: ۱۵ طرح بزرگ عمرانی شامل ساختمان‌های دولتی، عمومی، مجتمع‌های فرهنگی و هنری (فرهنگسرا) و همچنین ساخت بیمارستان مرحوم نجف‌زاده اردبیل و ۳۹ طرح عمرانی تحت نظارت اداره اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در دست اجراست که از این تعداد سه طرح عمرانی به دستگاه‌های بهره‌بردار تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم علی نجف‌زاده اردبیل با زیربنای ۵۳ هزار مترمربع، به عنوان یک طرح بزرگ و شاخص درمانی با هزینه یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد در خیابان جام جم شهر اردبیل در حال احداث است.

حیدری در خصوص اجرای طرح‌های اداره کل راه و شهرسازی در فصل زمستان هم بیان کرد: عملیات ساخت مسکن و احداث بزرگراه نسبت به فصول قبل کاهش یافته ولی هیچ کدام از پروژه‌های این اداره کل تعطیل نشده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ، با توجه به احتمال یخ‌زدگی بتن در این فصل، در بخش راه‌سازی اقدامات مربوط به خاکبرداری و در بخش مسکن هم کارهای داخل ساختمان در دست اجراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه