English

منتخب مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت:

استان اردبیل برای توسعه به طرح‌های راهگشا نیاز دارد

منتخب مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل در مسیر توسعه به طرح‌های راهگشا نیاز دارد و مجمع ایثارگران متحد پایدار استان برای احصا موانع، ارائه راهکارهای عملیاتی و رفع مشکلات معیشتی مردم همفکری و همکاری کند.

استان اردبیل برای توسعه به طرح‌های راهگشا نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، محمد خوش سیما روز یکشنبه در دیدار با اعضای شورای مرکزی مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل در دفتر مجمع ایثارگران گرمی مغان اظهار کرد: مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل ۲ شاخصه مهم دارد که یکی شبکه‌سازی درست و قدرتمند و دیگری زنده نگهداشتن این مجموعه است و جلسات و برنامه‌های متنوع گویای این شاخصه‌ها است.

وی افزود: به عنوان منتخب مردم برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چند محور از مجمع ایثارگران انتظار کمک دارم؛ یکی اینکه در حوزه فرهنگی اجتماعی در سطح ملی و استانی مشکلات را احصا و راهکارهای پیشنهادی ارائه کنند زیرا ریشه تمام مشکلات را مسائل فرهنگی تشکیل می‌دهد، هرچند که عوامل دیگر هم دخیل است اما اگر مسائل فرهنگی حل شود بقیه نیز حل شدنی خواهد بود.

او تاکید کرد: از مجمع انتظار دارم به عنوان نخبگان جامعه بررسی کنند که اگر با تصویب قانون یا حذف مقررات دست و پاگیر، مشکلاتی قابل رفع است با فوریت آن موارد را شناسایی و اعلام کنند و در حوزه اشتغال جوانان نیز مشکلاتی داریم و باید با هفکری برای رفع آنها تلاش کنیم.

خوش سیما اظهار کرد: البته برای برطرف شدن مسائل و مشکلات مردم تصمیم‌های خوبی هم گرفته می‌شود اما هر چه تصمیم‌ها درست باشد وقتی در حوزه اجرا خوب عمل نمی‌شود باز به مشکل بر می‌خوریم و به طور معمول مشکلات حوزه اجرایی ناشی از نبود نظارت است و مجلس در این راستا رسالت بزرگی بر دوش دارد.

منتخب مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه‌های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم نیز به همفکری با نخبگان و مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل نیاز است و موارد و موانع توسعه استان و حوزه انتخابیه باید با دقت احصا و بررسی شود.

خوش سیما اضافه کرد: مجمع ایثارگران متحد پایدار در تشکل‌سازی و هدایت ظرفیت‌های انسانی استان نقش مهمی بر گردن دارد و معرفی افراد کارآمد از مجمع مورد انتظار است تا در شهرستان و استان در اجرای تصمیم‌های نظام به خوبی اقدام و عمل کند و همچنین به مشاوره مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل برای نقش‌آفرینی در حوزه تقنین نیاز است و باید بررسی شود که اگر لازم باشد لایحه‌ای در حوزه ایثارگران به مجلس برود یا اگر خلاءهای قانونی در این حوزه مشهود است، باید با دقت بررسی و اعلام شود.

 

مجلس شورای اسلامی بر نظارت در اجرائیات متمرکز شود

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل نیز در این نشست گفت: برابر ارزیابی‌های کارشناسان، استان اردبیل به لحظ شاخص توسعه رتبه ۲۸ را دارد و عوامل مختلفی در توسعه‌نیافتگی دخیل است و در کشورهای توسعه‌یافته از تجربه دولت‌های گذشته استفاده می‌کنند اما در کشور ما به این ظرفیت به خوبی اعتنا نمی‌شود.

سردار سعید رضایی افزود: مجلس شورای اسلامی می‌تواند برای برطرف شدن مشکلات مردم، بهتر از همیشه عمل کند و خیلی از اختیارات دولت و خیلی از امور دیگر در ید قدرت مجلس است و شاید انتظار مستمر تصویب قانون از مجلس، درست نباشد زیرا به اندازه لازم قانون در کشور تصویب و ابلاغ شده است و امیدواریم مجلس دوازدهم به امور اجرایی و نظارت بر آن، بیش از قبل توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل از هیج تلاش و همراهی با منتخب مردم گرمی و انگوت و منتخبان و نمایندگان سایر حوزه‌های انتخابیه استان دریغ نمی‌کند تا با تعامل و همدلی بیشتر برای ارتقای رتبه استان در مسیر توسعه گام برداریم.

او اضافه کرد: رویکرد توسعه استان باید شتاب بیشتری بگیرد و لازم است نگاه فراجناحی، فرا استانی و ملی داشته باشیم و باید نیروهای اجرایی و عملیاتی با تعهد بالا تربیت کنیم و نیروهای ارزشی و انقلابی مجمع ایثارگران پیدار متحد استان نیز برای هر خدمتی در کنار مردم و نمایندگان آنها هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه