English

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مقابله با مظاهر فساد از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: برخورد قاطع با اراذل و اوباش و اخلالگران نظم و امنیت و مقابله با مظاهر فساد در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.

برخورد قاطع با اراذل و اوباش و مقابله با مظاهر فساد از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی و یاران باوفای وی ، هفته قوه قضائیه را فرصت مغتنمی برای ارایه گزارش عملکرد و اقدامات دستگاه قضایی عنوان نمود تا مردم در جریان نحوه خدمت رسانی قضایی قرار گیرند.

وی تدوین سند تحول قضایی در سیستم اجرایی قوه قضائیه را یادآور شد که یادگار شهید جمهور آیت الله رئیسی  بوده و مقام معظم رهبری نیز بر اجرای آن تاکید دارند.

مقام عالی قضایی سپس با تشریح برنامه های هفته قوه قضائیه، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، برگزاری میز خدمت  جهادی در مصلی و سخنرانی روسای حوزه های قضایی تابعه همزمان با سراسر استان ، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، بازدید از واحد های تولیدی و برگزاری جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری و حضور در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر از مهمترین برنامه های هفته قوه قضائیه برشمرد.

حجت الاسلام کثیرلو با بیان عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: در سال گذشته در سایه تلاش و کوشش جهادی قضات و کارمندان دادگستری استان بیش از  500 هزار پرونده رسیدگی شده که از این تعداد 150 هزار فقره در حل اختلاف رسیدگی شده که 49 درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در حوزه حمایت قضایی از سرمایه گذاری نیز  در سال گذشته 11 جلسه تشکیل و به پرونده های 120 واحد تولیدی رسیدگی شده که نهایتاً منجر به بازگشت دوباره 30 واحد به چرخه تولید شده است.

حجت الاسلام کثیرلو از سند دار شدن 44 درصد از اراضی زراعی، 100 درصد اراضی منابع طبیعی و 60 درصد املاک دولتی خبر داد و گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری املاک 42 روستایی که سالیان سال بلاتکلیف مانده بود سنددار شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: دادگستری استان اردبیل رتبه اول کشوری را در کاهش جمعیت کیفری زندان به دست آورده  همچنین پایین بودن زمان دادرسی از مواردی است که دادگستری استان در این مورد رتبه سوم را  دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای عملیاتی دادگستری استان اقدام بر اساس سند تحول و تعالی قضایی است گفت: از جمله موارد مورد تأکید در این  سند اجرای کامل قانون حدنگار ، توجه ویژه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم  و برخورد با مظاهر فساد درحوزه های مختلف، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که دستگاه قضایی برای اجرایی نمودن کامل و دقیق آن توجه ویژه ای دارد.

 مقام عالی قضایی استان احقاق حق و اجرای عدالت، برخورد قاطع با اراذل اوباش و اخلالگران نظم و امنیت ، مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر  و مشروبات الکلی از دیگر اولویت های دستگاه قضایی استان برشمرد.

وی در پایان همچنین با اشاره به فرا رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به چهار اصل مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات  بر فراهم آوردن زمنیه مشارکت حداکثری، رقابت ، سلامت و امنیت انتخابات تاکید کرده و از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی انتخابات در محاکم استان خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه