English

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

حاشیه تالاب نئور اردبیل پاکسازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: حاشیه تالاب زیبای نئور نیز به‌دلیل عدم رعایت گردشگران، حاشیه تالاب نئور پوشیده از آلاینده‌های زیست محیطی شده بود که با همت افراد بومی وحفاظت محیط زیست در حال پاکسازی است.

حاشیه تالاب نئور اردبیل پاکسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حسن قاسم‌پور ضمن اشاره به این مهم که گردشگران باید در حفاظت از محیط زیست همکاری و دقت لازم را داشته و از رهاسازی زباله و پلاستیک‌های غیرقابل تجزیه به محیط و طبیعت خودداری کنند گفت:  در همین راستا و به منظور پاکسازی  اطراف دریاچه نئور زباله‌های جمع‌آوری شده به محل دفن زباله انتقال می‌یابد تا دریاچه پاک و فاقد پلاستیک شود.

وی با بیان اینکه ورودی‌های خارج از محدوده شهر اردبیل به لحاظ وجود پلاستیک‌های یک بار مصرف وضعیت مطلوبی ندارد اظهارامیدواری کرد سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در انجام چنین طرح‌هایی مشارکت داشته باشند تا فرهنگ زیباسازی محیط در استان نهادینه شود.

قاسم‌پور تصریح کرد: برخی خانواده‌ها و مسافران تابستانی هنگام اتراق در مسیرها با رها کردن پلاستیک‌ها و نایلون‌های یک‌ بار مصرف باعث بدریخت شدن محیط می‌شوند و با فرهنگ‌سازی این مساله باید اصلاح شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دهیاران روستاهای حاشیه جاده‌ها باید مسیرهای مورد نظر در محدوده روستای خود را پاکسازی کنند ، افزود: بیشتر پلاستیک‌ها از طریق جریان باد در حاشیه جاده‌ها دپو شده و آلودگی و بدریختی مسیرهای ورودی شهر اردبیل را سبب شده است.

وی ادامه داد: پسماندهای جمع‌آوری شده از حاشیه جاده‌ها به محل‌های دفع زباله انتقال می‌یابد تا آلاینده‌های زیست محیطی در پیرامون شهر اردبیل کاهش یابد.

وی از زحمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری در کمک و همکاری در این موضوع قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه