English

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

اجرای جامع قانون حدنگار عامل مهم در حل و فصل ریشه ای اختلافات ملکی است

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گفت: اجرای جامع قانون حدنگار و تثبیت مالکیت اراضی عامل مهم در حل و فصل ریشه ای اختلافات ملکی در بین مردم است.

اجرای جامع قانون حدنگار عامل مهم در حل و فصل ریشه ای اختلافات ملکی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، در راستای اجرای برنامه تحول قوه قضائیه و بررسی وضعیت و رفع موانع حدنگاری اراضی کشاورزی و بافت مسکونی روستایی، جلسه ای با حضور خدادادی معاون قضایی رئیس کل و جانشین رئیس کل در شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در شهرستان خلخال برگزار شد.

 خدادادی در این جلسه با تشریح اهمیت قانون حدنگاری اظهار داشت: قانون حدنگار باعث تثبیت مالکیت شده  و ضمن کاهش اختلافات ملکی و اراضی و به تبع آن کاهش میزان ورودی پرونده ها به محاکم، موجب حل و فصل ریشه ای دعاوی می گردد.

وی با ارایه گزارشی از میزان اجرای حدنگاری در شهرستان خلخال  گفت:  سال گذشته میانگین استانی 19 درصد حدنگاری انجام گرفته بود که با اقدامات انجام گرفته جهش خوبی صورت گرفته و این آمار به ۵۰ درصد در استان و ۳۶ درصد در شهرستان خلخال رسیده است که در جلسه مشخص شد علت اصلی عقب ماندگی در این شهرستان اختلافات پیش آمده بین شرکت های مشاور و مجری طرح با ادارات ذیربط بوده است که فی المجلس مشکل مذکور حل و فصل و روند پیشرفت در ماه های آتی شتاب و سرعت لازم را خواهد گرفت .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان از عموم مردم خواست تا برای تثبیت اسناد مالکیت برای اراضی زراعی با دستگاه های متولی همکاری داشته باشند تا با تثبیت اراضی خود و اخذ سند تک برگی برای اراضی و املاک از مزایای آن برخوردار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه