English

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد:

تامین زمین برای ۲۷ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل بیش از ۱۲۴ هزار برای نهضت مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۹ هزار نفر اقدام به افتتاح حساب و پول پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر تنها برای ۲۷ هزار نفر زمین مورد نیاز تامین شده است.

تامین زمین برای ۲۷ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محبوب حیدری در سلسله نشست‌های خبری با عنوان روایت تحول که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در محل سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد از تامین زمین برای ۲۷ هزارنفر از ۲۹ هزار متقاضی مسکن ملی خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۲۴هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی در کل استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد برای ۲۷ هزارنفر تامین و جانمایی زمین اتفاق افتاده است و تقریبا برای ۲ هزار و پانصد متقاضی با مشکل تامین زمین مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به روند ساخت مسکن ملی گفت: برآورد قیمت مسکن ملی ۹ الی ۱۰ میلیون تومان برای هر متر مربع است و برحسب متراژ واحدهای مسکن ملی در ۳ یا ۴ نوع متراژ تعریف شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه در شهرک‌های در حال احداث دارای پیوست فرهنگی هستند افزود: زیرساخت‌های شهرک‌های نیایش، شهید سلیمانی، خراسانی از جمله مساجد، مدارس، مصلاها در حال تکمیل است و بیش از ۶۰ درصد شهرک شهید سلیمانی دارای کاربری های عمومی و تنها ۴۰ درصد به کاربری‌های مسکونی اختصاص داده شده است و در خصوص شهرک الهیه نیز اداره کل راه و شهرسازی جزو متولیان این شهرک نیست.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان مسکن ملی در مراکز شهری مخصوصا به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها است ادامه داد: در برخی از استان‌ها که متقاضیان مسکن ملی تمایل دارند از مرکز شهرها فاصله بگیرند، در شهر اردبیل تمایل برای سکونت در مرکز بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه از احداث ۸۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان طی سه سال گذشته خبر داد و افزود: مجموع بزرگراه‌های استان اردبیل ۱۸۵ کیلومتر بود که ۵۲ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ به این رقم افزوده شده و  ۸۰ کیلومتر نیز در حال حاضر آماده بهره برداری است، این در حالیست که استان نیازمند بیش از ۸۴۰ کیلومتر بزرگراه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه