English

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل:

فاز چهارم عملیات انتقال گاز از مسیر شهرک گلخانه‌ای مغان تا اصلاندوز اجرایی می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: انتقال گاز از مسیر شهرک گلخانه‌ای مغان تا اصلاندوز در قالب فاز چهارم پروژه انتقال گاز ابلاغ شده و عملیاتی خواهد شد.

فاز چهارم عملیات انتقال گاز از مسیر شهرک گلخانه‌ای مغان تا اصلاندوز اجرایی می شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سیدسعید سیدمتین در سلسله نشست‌های روایت تحول در سالن شهید بهشتی استانداری اردبیل، اظهار کرد: فاز اول پروژه انتقال تقویتی شمال استان که از نیروگاه تا گرمی را شامل می‌شود، به طول 76 کیلومتر و با هزینه‌کرد هزار و 410 میلیارد تومان در دست اجراست و در حال حاضر پیشرفت 70 درصدی دارد.

وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه نیز به طول 26 کیلومتر عملیاتی شده و کار آن تا 90 درصد پیشرفت کرده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: در طول سه سال گذشته و در دولت شهید رئیسی، 18 هزار و 300 انشعاب شهری و روستایی برای 54هزار مشترک نصب شده که در مجموع 700 میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است. در حالی که برخی روستاها در صعب‌العبورترین نواحی استان قرار دارد، اما این شرکت خود را موظف به ارائه خدمات به تمام هم‌استانی‌ها می‌داند. 

وی از ایستگاه CGS سوم اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین خط انتقال گاز در کشور یاد کرد و گفت: این پروژه که از مسیر آبی بیگلو به اردبیل منتقل می‌شود، حجم عملیاتی 200 هزار مترمکعب در ساعت دارد که با پیشرفت 70 درصدی مواجه بوده و 100 میلیارد تومان هزینه‌کرد دارد.

سیدمتین افزود: در این راستا افزایش ظرفیت ایستگاه CGS مشگین‌شهر با ظرفیت 100 هزار مترمکعب در ساعت 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که برای این مقدار 70 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است.

وی گفت: خط انتقال دوم گاز  که پایداری گاز و توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان را به دنبال دارد، مطالبه 20 ساله بود که به طول 192 کیلومتر تعریف‌شده که در تامین بزرگ‌ترین گلخانه کشور که در مغان در حال احداث است، نقش بسزایی خواهد داشت.

سیدمتین خاطرنشان کرد: این خط انتقال گاز که در اسفند 1401 به پیگیری‌های نمایندگان و استاندار اردبیل مجوز احداث گرفته، می‌تواند ظرفیت انتقال را از 11تا12 میلیون مترمکعب به 25میلیون مترمکعب برساند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین از  اجرای خط تغذیه فاز 3 شهرک صنعتی به طول 5/2 کیلومتر خبر داد و گفت: شرکت گاز تنها واحدی است که خدمات خود را قبل از سایر واحدها به این شهرک رسانده و در  دو سه سال اخیر هم  گاز واحدهای صنعتی در طول زمستان با قطعی یا افت فشار مواجه نبوده است.

وی گازرسانی به 291 واحد صنعتی  را در دولت سیزدهم از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد.

سیدمتین در ادامه از افتتاح پروژه‌های گازرسانی به 10 روستا و 46 واحد صنعتی با اعتباری افزون بر 94 میلیارد تومان خبر داد و تصریح کرد: با اضافه شدن این روستاها به مشترکان این شرکت، 273 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه