English

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل خبر داد:

ایجاد بیش از ۱۳ هزار و ۷۳۹ فرصت شغلی برای مددجویان در دولت سیزدهم

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بالغ بر 13 هزار و 739 فرصت شغلی با ارائه یک هزارو 48 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از طریق بانکهای حامل و اعتبارات تکلیفی از محل تبصره ها ایجاد شده است.

ایجاد بیش از 13 هزار و 739 فرصت شغلی برای مددجویان در دولت سیزدهم
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، علیرضا حسین نژاد در سلسله نشست های خبری روایت تحول در سالن شهید بهشتی استانداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: به طور کلی تمامی دولتها پس از انقلاب به محرومیت زدایی نگاه ویژه ای داشته اند و در دولت سیزدهم نیز این روند با جدیت ادامه داشت.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به افزایش مستمری مددجویان در دولت سیزدهم تا 298 درصد، بیان کرد:  پس از این افزایش ها دریافتی مددجویان به یک میلیون تومان رسیده است، این در حالی است که قانون برنامه توسعه حداکثر 20 درصد افزایش  را رقم می زند. 

وی افزایش خدمات دولت برای مددجویان کمیته امداد در حوزه سلامت را یادآورشد و افزود: در طول سه سال اخیر فرانشیز مدجویان برای دریافت خدمات در حوزه بهداشت و درمان از 20 درصد به صفر رسیده و هزینه درمان تمام مددجویان تحت پوشش در بیمارستان های دولتی نیز صفر است.

حسین نژاد اذعان کرد: یکهزارو 163 بیمار خاص  و زمین گیر که تحت پوشش کمیته امداد هستند در مراکز درمانی و کلینیک ها خدمات دارویی و درمانی را به قیمت بسیار ناچیز دریافت می کنند و در این حوزه نهادهای دولتی حداکثر حمایت را انجام می دهند.

وی در ادامه به تامین مسکن مددجویان کمیته امداد پرداخت و گفت: یکی از گرانقیمت ترین خدمات، تامین مسکن و بخصوص مسکن روستایی است که با پرداخت تسهیلات کم بهره باعث توانمندسازی پایدار مددجویان  در این حوزه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: یک هزارو 938 واحد مسکونی محرومین در طول سه سال با همکاری و همراهی بنیاد مسکن و یا بسیج سازندگی سپاه احداث شد که میزان تسهیلات پرداختی بلاعوض در حوزه مسکن از 50 میلیون تومان در سال 1400 به 150 میلیون تومان رسیده است  و در سال جاری این رقم، به 200 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: تامین مسکن برای 95 درصد خانوارهای بالای دونفره انجام شده و 5 درصد باقی مانده نیز خود از پذیرفتن تعهدات مربوط به این موضوع امتناع کرده اند.

حسین نژاد افزود: در سال گذشته دو اتفاق مبارک روی داد که یکی از انها به صفر رسیدن تعداد افراد پشت نوبتی برای مددجویی کمیته امداد و دیگری تهیه اقلام ضروری برای تمامی نوعروسانی بود که به خانه بخت رفتند و اینکار در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سیاستهای تسهیل امر ازدواج جوانان انجام شد.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در پایان گفت: 44هزار و 600 خانوار با جمعیت 90 هزار نفری در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند که 11/2 درصد کل خانوارهای استان و 7 درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد و از این تعداد 53 درصد زنان سرپرست خانوار و مابقی بیماران ازکار افتاده و سالمندان را شامل می شود. 

وی یادآور شد: 54 درصد جمعیت مددجویان شهری و 46 درصد روستایی هستند ضمن اینکه 15 هزار و 500 دانش آموز و 809 دانشجوی تحت پوشش کمیته امداد نیز در بین آنها قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه