English

مدیرکل شیلات استان خبر داد:

اتمام طرح های مطالعاتی امکان سنجی توسعه آبزی پروری در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طرح های مطالعات امکان سنجی توسعه آبزی پروری در حوزه رودخانه ها قزل اوزن، گیوی چای و اهر چای و همچنین طرح مطالعات ایجاد شهرک ماهیان زینتی، زالو و میکرو جلبک سامیان با انتشار گزارش اولیه و نتایج آنها به اتمام رسید.

 اتمام طرح های مطالعاتی امکان سنجی توسعه آبزی پروری در استان  اردبیل
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، محمد اله‌بخش گفت: در راستای توسعه آبزی پروری استان و به منظور دست یابی به توسعه پایدار و اشتغال روستایی، طرح های مطالعاتی امکان سنجی ایجاد شهرک‌های آبزی پروری در حاشیه منابع آبی پایدار استان و ایجاد مجموعه کشاورزی با هدف تولید ماهیان زینتی، زالوی طبی و میکرو جلبک در منطقه سامیان، با همکاری و عقد قرارداد با مراجع علمی و دانشگاهی شامل دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، در دو بخش کتابخانه ای و میدانی در بهار امسال آغاز و در روز های آخر شهریور ماه به پایان رسید.

مدیرکل شیلات افزود: نتایج مطالعات مذکور علاوه بر ارائه  اطلاعات در خصوص جغرافیا، اقلیم، خصوصیات فیزیکو شیمیایی هریک از منابع آبی، جمعیت های بنتوزی و غلظت آلاینده های محیطی به مکان یابی و پیشنهادات اجرایی و پژوهشی منتهی گردید. 

وی تصریح کرد: بر اساس داده های بدست آمده ضمن تایید شاخصه های رودخانه ها از نقطه نظر آبزی پروری ۵ نقطه در حاشیه گیوی چای و ۱۰ نقطه در حاشیه قزل اوزن جهت ایجاد مجتمع آبزی پروری پیش بینی و پیشنهاد شد که در صورت جذب سرمایه گذاری در مجموع امکان تولید ۲۰۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی را در کنار اشتغال حدود ۴۵۰ نفر به شکل مستقیم و غیر مسقیم را فراهم خواهد ساخت.

 اله‌بخش  از طراحی پلان های اجرایی شهرک سامیان خبر داد و افزود: ضمن طراحی پلان های اجرایی و زیر ساخت های مجموعه کشاورزی سامیان بعنوان یک طرح پیشرو، شرایط فیزیکو شیمیایی منبع آبی و موارد اقتصادی و اجرایی ارزیابی و احصا شد.

این مقام مسئول گفت:این موارد تنها بخشی از طرح های مطالعاتی این اداره کل بوده و در آینده نزدیک طرح های دیگری با اهداف توسعه آبزی پروری در حوزه دره رود، پارس آباد و دیگر شهرستان های استان به مرحله اجرا در خواهد آمد که نوید دهنده آمایش کامل استان و ایجاد اطلس سرمایه گذاری در بخش آبزیان خواهدبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه