English

به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل انجام شد؛

رصد منظومه شمسی به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان نیر

به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل و به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، دوستداران اجرام آسمانی در شهرستان نیر منظومه شمسی را رصد کردند.

رصد منظومه شمسی به مناسبت هفته گردشگری در شهرستان نیر
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، معاون گردشگری این اداره کل روز دوشنبه اظهار کرد: رصد آسمان به مناسبت هفته گردشگری، شب گذشته با حضور بیش از ۵۰ نفر از علاقه‌مندان به مشاهده اجرام آسمانی در محوطه کاروانسرای تاریخی جهانی شاه عباسی شهرستان نیر برگزار شد.

یحیی نجارقابل افزود: محوطه کاروانسرای شاه عباسی نیر به جهت ارتفاع و دور بودن از هر گونه منبع نور، محیط مناسبی برای رصد اجرام آسمانی است و پژوهندگان آسمان به طور معمول تلسکوپ‌های خود را در آن محدوده مستقر می‌کنند.

وی ادامه داد: تعدادی از اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل نیز با ۲ دستگاه اتوبوس در محوطه کاروانسرا حضور یافته و به رصد ستارگان پرداختند.

وی تصریح کرد: گشت رصدی با همکاری انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل برگزار شد و شرکت‌کنندگان از آموزش مختصر نجوم، رصد کهکشان راه شیری و معرفی بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی بهره‌مند شدند.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ، ۱۷ برنامه به مناسبت هفته گردشگری (۶ تا ۱۳ مهر) در استان در نظر گرفته شده بود و رصد آسمان یکی از آنها بود که به خاطر انتظار برای شرایط جوی مناسب، با تاخیر برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه