English

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل:

تکمیل آب‌رسانی به ۳۰۴ روستای استان اردبیل در ۳ سال گذشته

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با اشاره به طرح آب‌رسانی جهادی به ۴۵۴ روستای استان، گفت: در اجرای این طرح تاکنون ۳۰۴ روستا طی ۳ سال گذشته از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شده‌اند.

تکمیل آب‌رسانی به ۳۰۴ روستای استان اردبیل در ۳ سال گذشته

 به نقل از روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری اردبیل ، به‌مناسبت روز روستا و عشایر، مدیران حوزه روستایی و عشایری و جمعی از ریش‌سفیدان روستاها و عشایر استان اردبیل با آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کردند.

شاهپور آذروند، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در این دیدار با اشاره عملیات آب‌رسانی و تأمین آب شرب پایدار روستاها، اظهار کرد: در مرحله اول قرارداد آب‌رسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) منعقد شده و تاکنون آب‌رسانی به ۳۰۴ روستا در ۳ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است و در مرحله دوم ۵۰۸ روستا در شرف عقد قرارداد هستیم.

وی با بیان آخرین روند احداث مدارس روستایی و عشایری در استان اردبیل، افزود: ۱۲۲ مدرسه روستایی و عشایری استان اردبیل با ۲۹۵ کلاس درس در حال اجرا بوده که طی ۳ سال اخیر ۶۳ مدرسه با ۲۰۵ کلاس درس مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: در زمینه مسکن مددجویان استان اردبیل ۱۸۷ واحد مسکونی عقد قرارداد شده بود که ۱۷۰ واحد در ۳ سال گذشته تکمیل شده و به‌زودی افتتاح خواهد شد و بقیه واحدها هم در مرحله سفیدکاری است.

آذروند درباره سرمایه‌گذاری و طرح‌های اقتصادی برای اشتغال‌زایی و ایجاد درآمد پایدار در روستاها و عشایر، گفت: در سال گذشته از محل تسهیلات تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ وام مشاغل خانگی ۳میلیارد و ۵۳۴میلیون تومان پرداخت شده و در سال جاری نیز ۱۸۹۵میلیارد تومان در حوزه روستایی و عشایری از محل تسهیلات پست‌بانک و قانون بودجه ۱۴۰۳ (تبصره ۲) پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه احداث سیل‌بند در استان اردبیل هم ۲۹ سیل‌بند در دست اجرا بوده که ساخت ۶ سیل‌بند به پایان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه