English

مخالفت پلیس قم با کاهش عرض معابر برای آرام سازی سرعت وسایل نقلیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم گفت: پلیس این استان با کم کردن عرض معابر شهری به منظور آرام سازی سرعت وسایل نقلیه در شهر قم مخالف است.

مخالفت پلیس قم با کاهش عرض معابر برای آرام سازی سرعت وسایل نقلیه
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

سرهنگ غلامرضا صدفی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در شورای ترافیک استان، پلیس یک رای بیشتر ندارد و با آرام سازی سرعت موافق هستیم ولی در این مورد که عرض خیابان‌ها کم شود مخالفیم و معتقدیم به جای این کار فضایی برای توقف و پارک وسایل نقلیه باید ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه آرام سازی سرعت با استفاده از دوربین‌های هوشمند ،‌نظر پلیس است بیان کرد: آرام سازی معابر باید با این سیستم‌ها صورت گیرد و در کل دنیا هم به همین صورت است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم افزود: تا زمانی که دوربین‌های هوشمند فراوانی در شهر قم راه اندازی نشده‌است سرعت گیرها می‌تواند برای آرام‌سازی ترافیک جوابگو باشد.

وی بیان کرد: هم اینک ۲۰ دوربین ثبت تخلف در شهر قم سرعت غیر مجاز، نداشتن معاینه فنی و ورود به طرح ترافیک را کنترل کرده و متخلفان را اعمال قانون می‌کند.

وی ادامه داد: ۱۲ دوربین ترافیکی در معابر شهری قم تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و هوشمندسازی معابر به کنترل تخلف‌های رانندگی کمک می‌کند و مانند گذشته نباید انتظار داشت در هر معبری یک پلیس وجود داشته باشد.

صدفی تاکید کرد: هوشمند سازی معابر بسیار به کنترل تخلف‌های رانندگی و کاهش تصادف‌ها کمک می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد خودروهایی که در سطح شهر قم تردد می کنند گفت: پیش بینی ما بر اساس آمار دوربین‌های هوشمند داخل شهر و برآورد پلیس این است که ۳۰۰ هزار پلاک خودرو در شهر قم تردد دارند.

صدفی در مورد مشکل پارکینگ هسته مرکزی شهر قم نیز گفت: در برخی مناسبت‌های مذهبی نزدیک به ۱۲۰ هزار خودرو وارد شهر قم می‌شود این در حالیست که ظرفیت پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)‌پنج هزار خودرو است.

وی ادامه داد: کم بودن میزان پارکینگ در هسته مرکزی شهر باعث پارک خودروها در خیابان‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) این در حالیست که خیابان‌های ذکر شده برای ۴۰ سال پیش است و همین امر باعث تصادف می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه