English

در راستای توسعه عدالت آموزشی؛

پیش‌دبستانی در مناطق کمتر برخوردار کشور گسترش می‌یابد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت اول در سازمان ملی تعلیم و تربیت، پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کمتر توسعه یافته است تا به این طریق عدالت آموزشی در کشور گسترده شود.

پیش‌دبستانی در مناطق کمتر برخوردار کشور گسترش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، رضوان حکیم‌زاده در همایش تقدیر از گروه‌های علمی آموزشی و تربیتی آموزش ابتدایی در استان قم گفت: بهبود شرایط تعلیم و تربیت فقط با افزایش تسلط معلمان نسبت به کتاب درسی و یا برقراری کارگاه‌های گوناگون نبوده بلکه ایجاد یک محیط یادگیری مثبت در کلاس درس و نگاه فراگیر به افزایش کارایی مدرسه است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه و آینده ایران نیاز به همه استعدادها و توانمندی‌ها دارد و نباید با ایجاد شرایط و احوال گوناگون، آن‌ها را متمایز کرد، افزود: فعالیت معلمان از زمانی که وارد کلاس درس می‌شوند آغاز می‌شود و آن محیطی که به واسطه مدیر، معاونین و معلمان در مدرسه ایجاد می‌شود نقش بسیار مهمی در نگاه دانش‌آموزان به مدرسه و معلم دارد.

وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است که برای اجرای درست فعالیت‌های علمی و تربیتی باید نظرات معلمان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان را شنیده و به کار گرفت تا به این طریق فاصله بین تصمیم‌سازی و اجرا را کاهش داد.

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به فقر یادگیری در حوزه سواد پایه در دانش‌آموزان ابتدایی، تصریح کرد: اولویت اول در سازمان ملی تعلیم و تربیت پوشش گسترده پیش دبستانی در مناطق کمتر توسعه یافته است تا به این طریق عدالت آموزشی در کشور گسترده شده و کودکان ما به صورت یکسان در معرض فضاهای آموزشی و یادگیری قرار بگیرند.

وی با اشاره به حمایت از حقوق کودکان اظهار کرد: هر جایی که با کودکان سر و کار دارند و برای آنان فعالیت می‌کنند باید از سازمان ملی تعلیم و تربیت مجوز لازم را داشته باشند چرا که هدف از ایجاد این سازمان در کشور به وجود آوردن نگاهی تخصصی در آموزش به کودکان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه