English

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

بازخوانی واقعه کربلا در یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: واقعه کربلا در یاسوج بازخوانی می‌شود.

بازخوانی واقعه کربلا در یاسوج

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، محمود باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برگزاری آئین‌های سنتی مردم کهگیلویه و بویراحمد در ایام محرم در دستور کار است، اظهار کرد: عزاداری‌ها آمیخته با معرفت و شناخت با توجه به صبغه دینی مردم این دیار و استقبال از آئین‌های تعزیه‌خوانی جزء اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایام محرم است.

وی ادامه داد: حفط سنت‌های به ارث رسیده از گذشتگان در ایام مختلف سال به ویژه ایام محرم و صفر در دستور کار است و بازخوانی واقعه کربلا با حضور هیئت‌های مذهبی و مداحان نیز در همین راستا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ثبت لباس محلی زنان استان به عنوان یک اقدام ماندگار یاد کرد و گفت: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی از جمله فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی، سپاه فتح، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، هلال احمر، صدا و سیما و استانداری برای برگزاری باشکوه بازخوانی واقعه کربلا همکاری کنند.

باقری تاکید کرد: بازخوانی واقعه کربلا در یاسوج روز پنج‌شنبه 30 شهریور ساعت 17 با حضور هنرمندان تعزیه خوان و پیرغلامان هم استانی برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه