English

امضای تفاهم نامه توسعه اقامتگاه های بومگردی روستایی در گیلان

تفاهم نامه توسعه اقامتگاه های بومگردی روستایی گیلان به امضا رسید.

امضای تفاهم نامه توسعه اقامتگاه های بومگردی روستایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در راستای اجرایی شدن تفاهم نامه منقعد شده در تاریخ ۱۰/۶/۹۵ بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با موضوع اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و ارتقاء اثربخشی فعالیت های بین سازمانی از طریق ایجاد و توسعه واحدهای بومگردی در روستاهای مستعد گردشگری، تفاهم نامه ای بین معاونت عمرانی استانداری گیلان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان منعقد شد.

رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، هدف از امضای این توافق نامه را تقویت زیرساخت ها و فعال سازی ظرفیت های گردشگری، تامین منابع مالی مورد نیاز و هماهنگی با سازمانهای ذیربط جهت احداث واحدهای بوگردی قلمداد کرد و اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی،معرفی تولیدات بومی و سوغات محلی جوامع روستایی به گردشگران و نیز معرفی جاذبه ها و اماکن دیدنی گیلان از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی فراهم نمودن مقدمات ایجاد و توسعه تورهای بومگردی در روستاهای مستعد گردشگری با مشارکت مردم و بخش خصوصی را یک ضرورت خواند که با اجرای تفاهم نامه مذکور بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

این مسوول تصریح کرد: به منظور ایجاد هماهنگی و پیگیری مفاد اجرای این تفاهم نامه کارگروهی با عنوان کار گروه توسعه بوم گردی روستایی با عضویت نمایندگانی از سوی سه دستگاه عضو تشکیل می شود و کلیه عملیات مرتبط با نظارت بر روند بازسازی و بهسازی اعم از واحدهای مسکونی اقامتی و بافت روستا توسط نمایندگان کارگروه انجام می گردد.

وی با بیان اینکه گزارش پیشرفت کار به صورت ماهانه از سوی نمایندگان عضو کارگروه تهیه می شود، خاطرنشان کرد: اطلاعات به دست آمده برای اعطای اعتبارات به دستگاه های تامین کننده اعتبار و بانکهای عامل ارسال می گردد.

علیزاده گفت: مدت اعتبار تفاهم نامه توسعه اقامتگاه های بومگردی سه سال بوده و در این مدت با جدیت دنبال خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه