English

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس:

اشتغال پایدار و باثبات، تنها راه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: برای اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) را به سمت توانمندسازی هدایت کنیم، راهی جز اشتغال پایدار و باثبات نداریم.

اشتغال پایدار و باثبات، تنها راه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از شیراز، محمد بذرافشان، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولویت اساسی ما در کمیته امداد هدایت خانواده های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)فارس به سمت توانمندسازی است که در این مسیر، راهی جز اشتغال پایدار و باثبات نداریم.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از هفت هزار طرح در قالب طرح اشتغال پایدار با اعتباری بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد ریال اجرا کردیم که در بخش‌های صنعت، خدمات، صنایع دستی، کشاورزی، دام داری، گردشگری و بوم‌گردی بوده است.

بذرافشان، طرح تولید و تکثیر "بز سانن"با بیش از 200 رأس، تولید لامپ‌های LED، فیلتر کولر و روغن توسط مددجویان را از جمله طرح‌های اجرا شده و موفق معرفی کرد و گفت: مهم اینست که اراده ایجاد اشتغال شکل بگیرد و این اتفاقات نیک با وام‌های کمیته امداد در حال روی دادن است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس استعدادسنجی، مشاوره و آموزش رایگان و نیز نظارت در قبل، حین و بعد اجرای طرح را از دلایل پایداری و ثبات طرح‌های اشتغالزایی در کمیته امداد دانست.

بذرافشان با اشاره به اینکه 30 درصد وام های سهم مددجویان را می‌توانیم به غیر مددجو بدهیم به شرط آنکه تأهل و نیازمندی وی محرز باشد، تأکید کرد: در دهه فجر 300 واحد پنل خورشیدی و 400 خودرو زامیاد بین مددجویان در راستای ایجاد اشتغال توزیع می‌شود و بنا داریم تا پایان بهمن واحدها را به 400 واحد برسانیم.

وی اظهار داشت: در دهه فجر 400 نفر به مشهد مقدس و 80 نفر به کربلای معلی اعزام می‌شوند و یک هزار و 500 نفر در طرح "راهیان احمدی و محمدی‌(ع)" شرکت کرده و از سراسر استان فارس به شیراز و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اعزام خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه تا کنون 2 هزار و 504 جهیزیه به ارزش 60 میلیارد ریال توزیع شده است و یک هزار فقره در ایام دهه فجر توزیع می‌شود، اضافه کرد: در حوزه وام کارگشایی 11 هزار و 72 نفر به ارزش مبلغ 306 میلیارد ریال از طریق صندوق ولایت ارائه شده که با بهره گیری از منایع امداد و خیرین بوده است.

بذرافشان ادامه داد: در حوزه توانمندسازی خانوار نیز، 290 نفر از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با عنوان "شخص کمک کننده خانواده"  از خدمت وظیفه معاف شدند.

وی در ادامه به افتتاح 500 واحد مسکونی در دهه فجر اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه مسکن بیش از 2 هزار و 460 نوع فعالیت اعم از ساخت، احداث، تعمیر و تکمیل را در استان شاهد بودیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس تصریح کرد: در بحث صدقات تا امروز 152 میلیارد ریال جمع آوری شده که رتبه اول کشور در جذب مشارکت این حوزه بودیم و هیچ ریالی از صدقات بابت دستمزد پرداخت نشده و نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه