English

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز:

"سومین حرم اهل بیت (ع)" کلیدواژه توسعه فرهنگی استان فارس است/ از فرهنگ حاکم بر ورزش باستانی و آیین های پهلوانی الهام بگیریم

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد: کلیدواژه توسعه فرهنگی استان فارس؛ نامگذاری شیراز به عنوان "سومین حرم اهل بیت علیهم السلام" توسط مقام معظم رهبری بود.

"سومین حرم اهل بیت (ع)" کلیدواژه توسعه فرهنگی استان فارس است/ از فرهنگ حاکم بر ورزش باستانی و آیین های پهلوانی الهام بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز یکشنبه در دیدار با مدیر کل و تعدادی از مسئولان اجرایی ورزش و جوانان استان فارس؛ مردم فارس و شیراز را مردمی با نشاط و دارای فرهنگی مثال زدنی دانست و تأکید کرد: کلیدواژه توسعه فرهنگی استان فارس؛ نامگذاری شیراز به عنوان "سومین حرم اهل بیت علیهم السلام" توسط مقام معظم رهبری بود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان فارس؛ وجود نیروی جوان را سرمایه گرانبهای این استان دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سازمان های مردم نهاد در بافت تاریخی و محلاتی نظیر سنگ سیاه گفت: با اقدامات اینچنینی ضمن حفظ هویت بافت تاریخی، این بافت زنده خواهد ماند و زمینه بازگشت صاحبان اصلی آن به این محلات فراهم می‌شود.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: گاهی ممکن است از نظر دیدگاه های مختلف در روش ایجاد نشاط اختلافاتی وجود داشته باشد اما نقطه اشتراک این دیدگاه ها این است که عنصر عدالت در کنار آرامش حاکم بر جامعه، می‌تواند باعث ایجاد نشاط در میان مردم شوند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطر نشان ساخت: ورزشی که از تمدن غرب می‌آید چارچوبش هم غربی است، اما ورزشی مانند سوارکاری و پهلوانی که برخاسته از فرهنگ و تمدن ماست می‌تواند اشاعه دهنده فرهنگ غنی و تمدن تاریخی ما برای نسل‌های آینده باشد که اشاعه آن جزء ضروریات جامعه به شمار می رود.

دژکام با بیان اینکه باید از فرهنگ حاکم بر ورزش باستانی و آیین های پهلوانی الهام بگیریم افزود: با انجام کارهای فرهنگی و به روز رسانی برخی قواعد می توان چارچوب های اخلاقی این ورزش را متناسب با مقررات و استانداردهای جهانی در ورزش های وارداتی نیز لحاظ کرد.

وی در ادامه سوارکاری را از جمله ورزش هایی دانست که می تواند انرژی جوانان را به سمت نشاط اجتماعی هدایت کند چرا که فارس با وجود اسب با نژاد عرب و درشوری، می‌تواند به قطب ورزش سوارکاری در کشور تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه