English

اجرای ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال ۳۳۰ هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر در استان اردبیل انجام شده است.

اجرای 330 هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهامت هدایت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل یکی دیگر از رویکردهای منابع طبیعی استان را حل مشکل اختلاف در اراضی ملی اعلام کرد و افزود: امسال 330 هزار هکتار نقشه‌برداری در قالب طرح کاداستر انجام شده و این امر به کاهش اختلافات مردم با منابع طبیعی کمک کرده که در این زمینه جا دارد از حمایت‌های شورای حفظ بیت‌المال، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی قدردانی کنیم.

وی از اهالی استان خواست تا در حفظ و صیانت از درختان، جنگل‌ها، مراتع و همچنین طبیعت کوشا باشند و از ریختن زباله و پسماند جلوگیری کنند که این امر نشان از شخصیت منطقه‌ای و فرهنگ بالای هر شهروند است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از منابع طبیعی به عنوان نعمت خدادادی یاد کرد و گفت: همه باید دغدغه حفاظت و صیانت از این سرمایه‌های ارزشمند الهی و مواهب خدادادی را داشته باشیم و اجازه ندهیم تا درختی قطع شده و یا عده‌ای سودجو بخواهند تخریب منابع طبیعی را انجام دهند.

هدایت در ادامه افزود: ما در مناطق جنگلی برای ساکنان آبگرمکن‌ها و همچنین تنورهای گازی با سوخت‌های فسیلی در نظر گرفتیم تا در این مناطق از قطع درختان جلوگیری شده و نسبت به بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی توسط ساکنان این مناطق اقدام شود.

وی بیان کرد: ‌از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به ارزش 21 میلیارد تومان طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود که اجرای این طرح‌ها به صیانت از آب‌های زیرزمینی و منابع ارزشمند در این حوزه کمک خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه مشکلات زیست‌محیطی برای همه خسارت‌بار بوده و دخالت در طبیعت آثار زیانباری را به همراه دارد، تصریح کرد: بیایید همه نسبت به طبیعت و محیط زیست مهربان بوده و حرمت آن را حفظ کنیم چرا که اگر طبیعت را پاس نداریم، قطعاً ضرر و زیان آن متوجه خودمان خواهد شد.

هدایت با بیان اینکه حفظ مراتع نیز به کاهش فرسایش و همچنین به حداقل رساندن آسیب‌های مربوط به سیل و بارش‌های شدید باران کمک خواهد کرد، گفت: نباید پوشش گیاهی را از بین ببریم چرا که این امر به تهدید امنیت غذایی و تولید محصول کمتر منجر خواهد شد.

وی دغدغه مقام معظم رهبری را در حفظ آب و خاک و منابع طبیعی یاد شد و افزود: ‌مقام معظم رهبری از بین تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها تنها برای بخش منابع طبیعی از محل صندوق توسعه ملی، منابعی در نظر گرفتند که این موضوع اهمیت این بخش را نشان می‌دهد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه