English

همزمان با سراسر کشور؛

اجرای الگوی مصرف مواد غذایی در اصفهان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای الگوی مصرف مواد غذایی همزمان با سراسر کشور در اصفهان خبر داد.

اجرای الگوی مصرف مواد غذایی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ابوالفضل اصلانی گفت: مرحله دوم بررسی الگوی مصرف مواد غذایی همزمان با سراسر کشور در اصفهان اجرا شد.

وی افزود: این طرح با محوریت اطلاعات مربوط به الگوی غذایی در این فصل در مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهر در ۹ شهرستان تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل اصفهان، فلاورجان، لنجان، خمینی شهر، نجف آباد، مبارکه،سمیرم، شاهین شهر و فریدن با روش یکسان اجرا می شود.

اصلانی اظهار داشت: همچنین در اجرای این طرح تا دوازدهم شهریور داده های الگوی مصرف مواد غذایی خانوار از طریق کارشناسان تغذیه شاغل در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و از طریق مراجعه حضوری به منازل شهروندان و مصاحبه مستقیم با افراد جمع آوری می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به شناسایی گروه ها و جمعیت های در معرض ناامنی غذایی به تفکیک استان، مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهرها، شناسایی عوامل خطر تغذیه ای مرتبط با بیماری های غیرواگیر، شناسایی روند تغییرات در الگوی مصرف مواد غذایی، پایش و اصلاح سیاست ها، مداخلات و برنامه های حوزه غذا و تغذیه و تدوین سیاست ها و برنامه های اجرایی و تخصیص بودجه در حوزه غذا و تغذیه با هدف ایجاد هماهنگی بین الگوی تولید، عرضه و مصرف در زمینه تامین نیازهای تغذیه ای و سلامت جامعه است.

گفتنی است؛ مرحله نخست بررسی ملی الگوی مصرف مواد غذایی خانوارها از دهم دی تا بهمن سال گذشته ، با هدف تعیین وضعیت تغذیه ای مردم و تامین داده های مورد نیاز برای سیاست گذاران در عرصه غذا و تغذیه، از جمله در طراحی و اجرای برنامه هدفمندسازی یارانه ها، طراحی و تدوین برنامه های سوم تا ششم توسعه کشور اجرا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه