English

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد:

تشکیل ۴۶ پرونده تخلف در انتخابات شوراها در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تشکیل 46 پرونده تخلف در انتخابات شوراهای 1400 در اصفهان خبر داد.

تشکیل 46 پرونده تخلف در انتخابات شوراها در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمدرضا حبیبی در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه بیان داشت: برای 46 نفر پرونده تخلف در انتخابات 1400 در مورد خریدوفروش رأی در انتخابات شوراها در اصفهان تشکیل شد.

 وی با اشاره به حضور حماسی مردم ایران در انتخابات 1400 گفت: با وجود فضای مسمومی که دشمنان نظام  قبل از انتخابات ایجاد کرده بودند مردم ایران با درایت و هوشیاری تشخیص دادند که چه کسی خیرخواه آنان است و به رغم همه فشارها و سختی‌های اقتصادی مردم فهیم ایران نشان دادند که همچون روزهای ابتدایی انقلاب ارتباط مردم و امام محکم است.

این مقام مسئول با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی استان بیان داشت: در دادگاه‌های تجدید نظر استان اصفهان اطاله دادرسی را نداریم و روند کاهش را در این بخش داشته‌ایم.

حبیبی با اشاره باینکه در سال گذشته در چهار مقطع موجودی پرونده‌ها کاهش یافت، افزود: در سطح استان اصفهان ۲۰ شعبه به شعب دادگستری افزوده شد تا با سرعت بیشتری به پرونده‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته مجموعاً ۹۵ هزار و ۵۵۶ فقره پرونده به دادگاه‌های تجدید نظر وارد شد، گفت: ۹۷ هزار و ۴۷۰ پرونده در سال ۹۹، رسیدگی و مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: طی سال گذشته در دادگاه انقلاب ، ۱۵ هزار و ۵۱۸ پرونده وارد شده و ۱۵ هزار و ۶۵۷ فقره پرونده هم مختومه شد.

حبیبی ادامه داد: همچنین در دادسراها ۳۳۲ هزار و ۱۲۰ فقره پرونده به دادسراها وارد شد که ۳۳۴ هزار و ۱۵۰ فقره آن مختومه شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در ۹۹ بیش از ۲۹۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف ورودی پرونده داشته‌ایم، بیان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار پرونده در این بخش مختومه شده است.

وی در خصوص 10 عنوان اول اتهامات استان اصفهان نیز گفت: سرقت‌های خرد، توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی و ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادفات چهار جرم اول در استان اصفهان است.

این مقام مسئول افزود: در اصفهان با همت شورای حل اختلاف ۲۸ پرونده قتل منجر به صلح و سازش شد و همچنین شاهد ۳۲ درصد صلح و سازش در استان اصفهان بوده‌ایم که این اتفاق خوبی است.

محمدرضا حبیبی توضیح داد: همچنین در بخش اجرای احکام شوراها ۶۷ هزار و ۹۱۸ فقره پرونده وارد شده که ۸6 هزار پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ پرونده در مرکز استان در ماه به هر قاضی ارجاع می‌شود که منجر به افزایش حجم کاری شده و قضات اصفهان حتی جمعه‌ها نیز مشغول کار هستند.

وی با بلیان اینکه حدود ۹۲ درصد ابلاغ‌ها الکترونیکی است، بیان داشت: در سال گذشته دادرسی الکترونیک بین زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها راه اندازی شد که از مخاطرات زیادی جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: در حال حاضر تمام حوزه‌های استان با زندان‌ها ارتباط الکترونیکی دارند و تا پایان اردیبهشت ۱۴ هزار و ۶۵ دادرسی الکترونیکی انجام شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه