English

آقا حسینی خبر داد:

راه اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان

رییس دانشگاه فرهنگی استان اصفهان از راه اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان خبر داد.

راه اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، تقی آقاحسینی با اشاره به راه اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان میراث 100 سال فعالیت دانشگاهی از دارالفنون تاکنون و قدیمی‌ترین دانشگاه در کشور است.

وی گفت: مجمع خیران با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و وقف برای فراهم ساختن زیرساخت‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی برای جذب کمک‌های مردمی، پیگیری تعهدات دانشگاه، حمایت از فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و دانشجویان مستعد در سال ۹۷ تشکیل شده تا بتواند مشارکت‌های مردمی و کمک‌های آنان را جذب کند تا مسیر تعالی دانشگاه را سرعت بخشد.

این مقام مسئول با اشاره باینکه کمک خیران به دانشگاه‌ها در سراسر دنیا امری همگانی بوده و در فرهنگ دینی ما نیز بار معنوی و اخروی دارد، اضافه کرد: خیران به آموزش عالی در کشور توجه لازم را نداشته اند و امید است با توجه به اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان بتوانیم از کمک خیران و حمایت آنها بهره مند شویم.

 این مقام مسئول با بیان اینکه دانش‌سراهای تربیت معلم در این چند سال وظیفه تربیت معلمین مورد نیاز کشور را بر عهده داشته است، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تحول چشمگیری در دانش‌سراها بوجود آمده  وخدمات ارزشمندی ارائه داده است.

آقاحسینی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با رسالت خاصی که دارد، مأموریت‌گرا و تربیت محور است و هدف اصلی آن تربیت معلمانی است که نگرش دینی و مهارت لازم را در کنار هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان اصفهان دارای 2 پردیس شهید باهنر، فاطمه الزهرا (س) و چهار مرکز آموزشی است، گفت: در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان 6 هزار و ۵۰ دانشجوی از دیپلم تا کارشناسی به صورت شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

 رییس دانشگاه فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خوابگاهی و 2400 دانشجو ترددی هستند، افزود: برنامه ایده‌آل دانشگاه این است که همه دانشجویان خوابگاهی باشند تا  بتوانند در فوق برنامه‌ها و برنامه‌های آموزشی حضور یابند.

آقاحسینی گفت: دانشگاه فرهنگیان با ۱۱ بلوک خوابگاهی و ظرفیت 2700نفر محدودیت 1150 نفر کمبود فضای خوابگاهی مواجه است.

وی در خصوص تعداد دانشجویان این دانشگاه توضیح داد: ۵۷ درصد دانشجوی پسر و ۴۳ درصد دانشجوی دختر در ۱۳ رشته تحصیلی از جمله آموزش ابتدایی ، آموزش شیمی، فیزیک، زیست شناسی مشاوره و روان شناسی کودکان استثنایی و ... در مقطع کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

آقا حسینی با اشاره به کاهش تعداد معلمان گفت: دانشگاه فرهنگیان هر سال مجوز استخدام افرادی با عنوان مهارت‌آموز ی را از دولت دریافت می‌کند، ودر حال حاضر 3 هزار مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان در حال تحصیل هستند و تا چند ماه آینده نیز 3 هزار نفر به این تعداد افزوده می‌شود.

رییس دانشگاه فرهنگی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان در اصفهان اظهار داشت: ۲۷ عضو این بنیاد به عنوان بازوی فکری در کنار دانشگاه قرار خواهند گرفت و در شناسایی فرصت‌های متعددی که در استان وجود دارد به دانشگاه کمک خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه