English

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

بسترهای لازم جهت صدور فرم های هدایت تحصیلی انجام شد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: فرم های هدایت تحصیلی جهت انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم در حال صدور است و مدارس استان طبق برنامه ریزی های خود، این فرم ها را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند.

بسترهای لازم جهت صدور فرم های هدایت تحصیلی انجام شد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی دهقان اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری امتحان هماهنگ استانی برای حدود 41 هزار و 90 نفر دانش آموز پایه نهم به صورت حضوری انجام شد که بعد از تجدید نظر و اعتراضات دانش‌آموزان، نمرات آنها در سامانه سیدا ثبت و سپس به دانا انتقال داده می‌شود و با توجه به راه اندازی سامانه سیدا، دانش آموزان می توانند با ورود به این سامانه، نسبت به تعیین رشته و ثبت نام مدرسه اقدام کنند.

وی ادامه داد: در پایان سال تحصیلی پایه نهم برگه هدایت تحصیلی جهت انتخاب رشته به دانش آموزان ارائه می گردد و البته فرایند هدایت تحصیلی مدت ها قبل از شروع امتحانات پایان سال آغاز و توسط مشاورین مدارس با استفاده از آزمون های مشاوره ای رغبت و صحبت با دانش آموزان انجام می شود و به دانش آموزان در انتخاب رشته مناسب کمک می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال جاری، بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته شد که 44 درصد از دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و 56 درصد نیز به شاخه نظری هدایت شوند.

وی افزود: در شاخه نظری تلاش می شود که دانش آموزان را به سمت رشته ریاضی، علوم انسانی و معارف اسلامی سوق دهند و از انتخاب رشته تجربی بکاهند.

دهقان از راه اندازی کانال هدایت تحصیلی برای مشاوره تحصیلی به دانش آموزان خبر داد و بیان داشت: کانالی در بستر شاد و با عضویت حدود 9 هزار نفر از دانش آموزان ایجاد شد که صاحبنظران، مشاورین و کارشناسان مرتبط به صورت مستقیم با دانش آموز و خانواده هایشان در ارتباط بوده و به سؤالات آن ها در راستای انتخاب صحیح و مناسب رشته تحصیلی پاسخ داده می شود.

وی تصریح کرد: انتخاب رشته باید بر طبق 3 اصل علاقه مندی، استعداد و توانمندی دانش‌آموزان باشد و از هرگونه رفتارهای احساسی خانواده ها و دخالت های آن ها به دور باشد زیرا انتخاب یک رشته مناسب، مستقیماًً در آینده تحصیلی آن ها تأثیر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه