English

اولین جلسه کارشناسی طرح تعیین حریم شهر میبد؛

طرح جامع بازنگری شهر میبد با افق ۱۰ ساله تهیه می شود

در اولین جلسه کارشناسی طرح تعیین خط محدوده و حریم شهر میبد زمان تحویل طرح جامع بازنگری شهر میبد از سوی مشاور، شهریور ماه سال جاری بوده که چند ماهی تمدید شده است. این طرح با افق ده ساله تهیه می شود

طرح جامع بازنگری شهر میبد با افق 10 ساله تهیه می شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شهرداری میبد، اولین جلسه کارشناسی طرح تعیین خط محدوده و حریم شهر میبد با حضور محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، شهردار و نمایندگان شورای اسلامی شهر میبد، فرماندار شهرستان، اداره راه  شهرسازی، اعضای کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی استان، مشاور طرح و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در  محل استانداری و فرمانداری میبد به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

گفتنی است با توجه به اهمیت تعیین خط محدوده و حریم شهر میبد و با عنایت به بررسی های انجام شده توسط مشاور طرح جامع بازنگری شهر، اولین جلسه کارشناسی این طرح با هدف تعیین محدوده و حریم شهر میبد برگزار گردید.

لازم به ذکر است تعیین تکلیف محدوده شهر میبد و روستای مزرعه بیده، وضعیت قرار گرفتن شهرک های امام علی (ع)، جهاد، اراضی طرح اقدام ملی مسکن، امام حسن(ع) و شهرک صنعتی در محدوده یا حریم شهر و همچنین تصمیم گیری در خصوص روستاهای قرار گرفته در حریم شهر در این جلسه بحث و گفتگو شد و تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی از سوی کارخانجاتی که در حریم شهر قرار گرفته اند نیز از جمله بحث های این جلسه بود.

شایان ذکر اینکه زمان تحویل طرح جامع بازنگری شهر میبد از سوی مشاور، شهریور ماه سال جاری بوده که چند  ماهی تمدید شده است. این طرح با افق ده ساله تهیه می شود و مهمترین مسئله در آن، بروزرسانی کاربری های مورد نیاز شهری، تعریف، تعیین و یا تعریض شوارع و معابر برای رفع معضلات ترافیکی و مشکلات تعیین خط محدوده و حریم شهر می باشد. در این طرح اهمیت چگونگی تعیین محدوده و حریم شهر و اصولی انجام دادن آن، به حدی است که می تواند توسعه آینده شهر را تضمین کرده و زمین های حریم را برای طرح های توسعه آینده شهر ذخیره نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه