English

امام جمعه تبریز:

حیدربابا گواه عشق شهریار به آذربایجان است/دینداری و و لایت‌مداری استاد شهریار بی‌مثال است

امام جمعه تبریز گفت: استاد شهریار عشق وافر به سرزمین مادری یعنی آذربایجان داشت که منجر به خلق شاهکار ادبی حیدربابا شده است.

حیدربابا گواه عشق شهریار به آذربایجان است/دینداری و و لایت‌مداری استاد شهریار بی‌مثال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم درمراسم روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار که در مقبره الشعراء تبریز برگزار شداظهار داشت: شهریار از نوابغ معاصر ایران اسلامی است و نبوغ او شکل‌های تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی طرح و ارائه کرد.

وی افزود: زمانی که شهریار شروع به سرودن غزل کرد خیلی‌ها معتقد بودند دوره غزل‌سرایی به سر آمده و همه قافیه‌ها، شکل‌ها و مفاهیم در غزل آورده شده و دیگر نوآوری در این شعر امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: شهریار شاعر بزرگ و محبوب روزگار ما است و شاید کمتر ایرانی باشد که بیتی یا مصرعی از شهریار در ذهنش نباشد ضمن اینکه در دوران مبارزات انقلابی دست به یک جهاد قلمی زد و به قول خودش انقلاب یک روح دیگری در وی دمید و گویی دوباره جوان شد.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دینداری و ولایتمداری، به عنوان دو عامل مهم که شهریار عمیقاً به آن‌ها معتقد بود، سبب شد تا وی رسالت خطیرش را در مسیر معرفی خاندان عترت و ولایت به‌خوبی به سرانجام برساند.

وی گفت: شهریار برای انقلاب دل سوزاند و هزینه این دلسوزی را هم با تحمل ملامت روشنفکرنما‌ها پرداخت و به حق، نامگذاری روز شعر و ادب که به خاطر تکریم و پاسداشت مقام هنری استاد شهریار، سالروز درگذشتش (۲۷ شهریور) را در نظر گرفته و در تقویم ثبت کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: عشق شهریار به سرزمین مادری‌اش آذربایجان منجر به خلق اثر بی نظیر حیدربابا شد منظومه‌ای بعید می دانم کسی ابیاتی از آن را حفظ نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه