English

مجید جعفری‌نژاد:

عوارض کوتاه‌مدت واکسیناسیون کودکان، نباید باعث نگرانی والدین شود

معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: وجود برخی از عوارض واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی امری طبیعی و ناشی از تولید آنتی‌بادی در بدن است.

عوارض کوتاه‌مدت واکسیناسیون کودکان، نباید باعث نگرانی والدین شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید جعفری‌نژاد معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: عوارض واکسیناسیون در کودکان و نوجوانان همانند سایر گروه‌های سنی تا ۴۸ ساعت پس از تزریق طبیعی است و والدین نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

جعفری‌نژاد در ادامه این خبر افزود: واکسن کرونا به دلیل ایجاد آنتی‌بادی در بدن، بعد از تزریق علائمی از خود بروز می‌دهد که بروز این عوارض در کودکان و نوجوانان تا مدت ۲ شبانه روز طبیعی است و البته اگر بیش از آن طول کشید باید برای درمان به پزشک مراجعه شود.

معاون اجرایی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تصریح کرد: وجود برخی از عوارض واکسیناسیون در تمام گروه‌های سنی امری طبیعی و ناشی از تولید آنتی‌بادی در بدن است، بنابراین کودکان و نوجوانان نیز ممکن است بعد از واکسیناسیون با علائمی مانند تب، بی‌حالی، سردرد و احساس کوفتگی در بدن روبه رو شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر پس از ۲ روز علائم با مصرف مایعات و استراحت رو به بهبودی نرفت و فرد همچنان احساس بیماری داشت، باید به پزشک معالج مراجعه کند، زیرا احتمال همزمانی ۲ کرونا و یا ابتلا به بیماری دیگری وجود دارد.

جعفری نژاد در خاتمه متذکر شد: برای واکسیناسیون کودکان و نوجوانانی که دچار بیماری‌هایی مانند نقص سیستم ایمنی بدن و یا بیماری‌های تنفسی هستند، باید قبل از تزریق واکسن با پزشک معالج مشورت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه