English

احمد داوطلب:

بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده‌ دامی در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: میزان نهاده توزیع شده در نیم‌سال ابتدایی امسال نسبت به توزیع ماهانه سال گذشته به طور میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بیش از ۳۶۰ هزار تن نهاده‌ دامی در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: در نیم‌سال ابتدایی امسال ۳۶۴ هزار و ۷۱۵ تن نهاده دامی در خراسان رضوی توزیع شده است.

داوطلب با اشاره به توزیع نهاده‌های مربوط به دام در نیم‌سال ابتدایی امسال در خراسان رضوی تصریح کرد: از ۳۶۴ هزار و ۷۱۵ تن نهاده دامی توزیع شده در استان طی نیم‌سال ابتدایی ۱۴۰۰ حدود ۵۸ درصد آن برای تولید کنسانتره به کارخانجات خوراک دام اختصاص یافته و کنسانتره تولیدی بین دامداران سبک و دام سنگین غیرصنعتی توزیع شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه متذکر شد: همچنین ۴۲ درصد از نهاده دامی فوق به صورت خام توزیع شده که از این مقدار ۲۸ درصد آن سهم گاوداری‌های شیری صنعتی و ۱۴ درصد باقی مانده به صورت توزیع جوی خام از محل سهمیه ویژه خشکسالی میان دامداران دام سبک بوده است.

وی همچنین یادآور شد: میزان نهاده توزیع شده در نیم‌سال ابتدایی امسال نسبت به توزیع ماهانه سال گذشته به طور میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است و همچنین پیگیری مسئولان استان جهت اختصاص جو در شرایط خشکسالی برای دام سبک بیشترین تاثیر را در افزایش درصد توزیع نهاده‌ها داشته است.

داوطلب تاکید کرد: میزان جوی توزیع شده در مدت مشابه سال گذشته در استان حدود ۹۸ هزار تن بود که امسال به ۱۶۲ هزار تن افزایش یافته است و این رقم نشان دهنده رشد ۶۵ درصدی توزیع جو نسبت به سال گذشته در استان است و همچنین از مقدار توزیع شده فوق امسال در خراسان رضوی حدود ۵۱ هزار و ۸۵۰ تن آن سهیمه جوی ویژه خشک‌سالی بوده است.

وی همچنین به افزایش قیمت نهاده ها اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دولتی امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد بوده، اما بیشترین افزایش مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل است که بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش را نشان می‌دهد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: میانگین قیمت جوی دولتی در سال گذشته ۱۶۰۰ تومان ارزیابی شد و هم اکنون قیمت آن کیلویی ۱۸۰۰ تومان است که این عدد نسبت سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

داوطلب در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: در خصوص قیمت علوفه‌ها به طور میانگین ۳۰۰ درصد افزایش قیمت را شاهد بوده‌ایم که شامل افزایش ۵۰۰ درصدی قیمت کاه و افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت یونجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه