English

حسین محمدی:

خراسان رضوی قطب تولید زعفران کشور

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه بیان کرد: بیش از ۱۲۰هزار خانوار در استان خراسان رضوی به کشت زعفران در مجموع ۹۰هزار هکتار زمین مشغول هستند که از این میزان ۱۴تا۱۵ هزار خانوار در تربت‌حیدریه می باشند.

خراسان رضوی قطب تولید زعفران کشور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین محمدی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه در خبری اعلام کرد: استان خراسان رضوی با بیش از ۹۰هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران، بزرگترین تولیدکننده این محصول در کشور و منطقه است.

محمدی در ادامه این خبر افزود: از مجموع ۱۱۸هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران در ایران و خراسان رضوی با بیش از ۹۰هزار هکتار و ۸۰درصد تولید و خراسان جنوبی با ۱۵هزار و ۷۰۰هکتار و حدود پنج درصد تولید به ترتیب بیشترین میزان کشت و تولید این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه همچنین  با اشاره به گستره کشت زعفران خراسان رضوی  ادامه داد: از مجموع ۹۰هزار هکتار زمین زیر کشت زعفران در استان خراسان رضوی، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار و معادل ۱۲درصد به شهرستان تربت‌حیدریه و از مجموع افزون بر ۵۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شهرستان زاوه، ۱۲هزار هکتار معادل ۱۷درصد ظرفیت استان به کشت زعفران اختصاص دارد.

وی در ادامه یادآور شد: بیش از ۱۲۰هزار خانوار در استان خراسان رضوی به کشت زعفران مشغول هستند که از این میزان ۱۴تا۱۵ هزار خانوار در تربت‌حیدریه هستند و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان زاوه نیز ۱۷هزار نفر است که بالغ بر ۹۰درصد آنها به کشت زعفران مشغولند.

حسینی با اشاره به اشتغال در بخش زعفران تصریح کرد: به ازای هر هکتار زمین زیرکشت زعفران برای حدود ۲۰نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود که در اراضی زعفران تربت حیدریه برای بیش از ۷۰هزار نفر بطور مستقیم و ۲۱۰هزار نفر بطور غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

در ادامه مدیر اداره تعاون روستایی تربت‌حیدریه محمد رستمی نیز در ادامه تاکید کرد: هر چند خرید توافقی به صورت نمادین از هفته گذشته آغاز شد اما دستورالعمل اجرایی آن روز گذشته از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ما ابلاغ شد.

رستمی عنوان کرد: خرید زعفران هر سال از اول آبان ماه آغاز می‌شود اما با این حال سعی می‌کنیم از ۲روز آینده خرید این محصول را آغاز کنیم و امسال مقرر شده است مبلغ مربوط به خرید زعفران پس از پنج روز به حساب کشاورزان واریز شود.

رستمی در انتهای این خبر خاطرنشان کرد: طبق مصوبه اعلام شده قیمت کف هر کیلوگرم نگین زعفران ۲۰۵میلیون ریال است و خرید حمایتی زعفران با عاملیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و حمایت سازمان تعاون روستایی تا پایان شهریور سال آینده ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه