English

قاسمعلی خدابنده:

عامل اصلی متروکه شدن ۳۰۰مدرسه روستایی خراسان رضوی، مهاجرت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: : تشدید مهاجرت از روستا‌ها به مناطق شهری موجب افزایش تعداد دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و در نتیجه کاهش کیفیت آموزشی شده است.

عامل اصلی متروکه شدن ۳۰۰مدرسه روستایی خراسان رضوی، مهاجرت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در حاشیه افتتاح سه طرح آموزشی  مهاجرت اظهار کرد: مهاجرت روستاییان به شهر‌ها، سبب متروکه شدن ۳۰۰ مدرسه روستایی خراسان رضوی شده و از طرفی افزایش آمار دانش آموزی نقاط حاشیه‌ای شهر‌های این استان سبب شده  است که ۳۰۰کلاس درس در کانکس دایر شود.

خدابنده در ادامه این سخنان گفت: تشدید مهاجرت از روستا‌ها به مناطق شهری موجب افزایش تعداد دانش آموزان مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها و در نتیجه کاهش کیفیت آموزشی شده است به همین دلیل در حاشیه شهر‌های مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور و تربت حیدریه جمعیت دانش آموزی افزایش یافته و در برخی مناطق به ۴۸نفر در کلاس رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین یادآور شد: میانگین استاندارد تعداد دانش آموزان در کلاس‌های درس ۲۵نفر است و هر چه به همان میزان افزایش یابد به دنبال آن سطح کیفی آموزش هم کاهش می‌یابد به همین دلیل معلمان و مدیران مدارس مجبور به استفاده از روش مشارکتی در تدریس و مدیریت کلاس‌ها هستند.

خدابنده در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم که با مشارکت اولیا میزان افت تحصیلی دانش آموزان این مدارس کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه