English

محمد کریمیان:

ایلام به لحاظ مبتلا به کرونا در ردیف بالاترین ها در کشور قرار دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه در رابطه با وضعیت بیماری کرونا در استان می‌توان گفت که ایلام از استان هایی است که به لحاظ ابتلا به این بیماری، در ردیف بالاترین‌ها در کشور قرار دارد،گفت: در هفته گذشته مقداری آمار بیماران بستری در کرونا در استان روندی افزایشی داشت و خوشبختانه در حال حاضر این وضعیت، روندی کاهشی پیدا کرده است.

ایلام به لحاظ مبتلا به کرونا در ردیف بالاترین ها در کشور قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام ، دکتر محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در نود و پنجمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا افزود: در دنیا و به خصوص در کشورهای همسایه مان سویه جدید دلتا پلاس در کشورهایی همچون روسیه، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، تاجیکستان و غیره شیوع پیدا کرده و با توجه به مرزی بودن استانمان ایلام، باید کنترل بیشتری نسبت به گذشته انجام گیرد و با ایجاد قرنطینه در مرز از ورود سویه جدید دلتا پلاس به استان و شیوع آن جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان روندی مناسب دارد و قطعا اگر زودتر انجام شود، میزان ایمنی افراد در سطح جامعه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه  در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد 63 هزارو 711 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد یک هزارو 125 نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد:در حال حاضر تعداد 120 بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 61 هزارو 956 مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد: به لحاظ روند کلی کووید 19 در استان، مهرماه تعداد 35 هزارو 75 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه گیری شده که از این رقم تعداد 4 هزارو 21 مورد مثبت اعلام شده و تعداد یک هزارو 190 نفر نیز در بیمارستانها بستری شده و متأسفانه تعداد 68 نفر از هم استانی‌هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

کریمیان با اشاره به اینکه از ابتدای آبانماه سال جاری تاکنون نیز تعداد 3 هزارو 507 مورد نمونه گیری انجام شده و تعداد 730 مورد مثبت کرونا و تعداد 229 نفر در بیمارستانهای استان بستری شده و 5 مورد فوتی در این مدت ذکر شده داشته‌ایم، گفت: در مقایسه 23 لغایت 29 مهرماه نسبت به 30  مهر لغایت 7 آبانماه؛ تعداد نمونه گیری 19.1 درصد کاهش، تعداد مبتلایان 24.3  درصد کاهش، تعداد بستری‌ها 2.8 درصد افزایش و تعداد فوتی‌ها نیز 62.50 درصد کاهش داشته است.

 وی به وضعیت دریافت، توزیع و واکسیناسیون کوید 19 در سطح استان اشاره کرد و افزود:تعداد واکسن دریافتی 812 هزارو 677 دوز و کل واکسیناسیون انجام شده تعداد 612 هزارو 603 دوز است. واکسیناسیون نوبت اول انجام شده تعداد 373 هزارو 79 دوز و واکسیناسیون نوبت دوم انجام شده 238 هزارو 791 دوز و درصد پوشش 12-18 سال، تعداد 53 هزارو 72 دوز و درصد پوشش واکسیناسیون در استان جمعیت 12-18 میزان  71.6 درصد است و درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول در استان 79.4 درصد و درصد پوشش کامل واکسیناسیون در استان 51 درصد و موجودی واکسن در گردش در استان نیز 151 هزارو 479  دوز بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه