English

میزان قابل توجهی از بودجه سلامت کشور در زمینه درمان مصدومان تصادفات هزینه می شود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تصادفات و حوادث منجر به جرح و فوت هزینه بسیار سنگینی را بر کشور وارد می کنند لذا باید برای پیشگیری از اینگونه حوادث برنامه ریزی کرد.

میزان قابل توجهی از بودجه سلامت کشور در زمینه درمان مصدومان تصادفات هزینه می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با بیان این مطلب که علاوه بر خسارت معنوی و روحی، سالانه میزان قابل توجهی از بودجه سلامت کشور در جهت درمان مصدومان و مجروحان تصادفات هزینه می شود، افزود: باید برای کاهش تصادفات جاده ای و شهری با اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی کرد.

وی بر اصلاح نقاط حادثه خیز در مناطق شهری و جاده ای تأکید کرد و بیان داشت: طی یک بررسی کارشناسی، 181 نقطه حادثه خیز شناسایی شده بود که از این تعداد 39 نقطه به عنوان مناطق حادثه خیز اولویت دار تعیین گردید.

این مقام قضایی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در زمینه مو شدن مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم تا حصول نتیجه تأکید کرد و گفت: درج مصوبات روی کاغذ نیازمند پیگیری اجرای تا حصول نتیجه است و انتظار است نهاد های متولی در این زمینه تلاش مضاعف نمایند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، از راه، انسان، وسایل نقلیه و شرایط جوی، به عنوان چهار عامل شکل گیری سوانح و حوادث رانندگی یاد و اظهار داشت: باید برای هر یک از عوامل تدابیر پیشگیرانه در نظر گرفت.

وی افزود: گاهی راه و جاده دچار نقص است، گاهی انسان صلاحیت رانندگی ندارد، در بعضی مواقع خودرو دارای نقص فنی است و در برخی از مواقع نیز تغییرات جوی شرایط را مساعد شکل گیری حوادث رانندگی می کند لذا باید علل و عوامل شکل گیری سوانح و تصادفات را ریشه یابی و برای هر موضوع راه کارهای کارشناسی شده اتخاذ کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه