English

رئیس اداره‌ آموزش صندوق بیمه کشاورزی خبر داد:

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان درسال زراعی گذشته

رئیس اداره‌ آموزش صندوق بیمه کشاورزی از پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی درسال زراعی گذشته خبر داد.

پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به  کشاورزان درسال زراعی گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، محمد رحمانی در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: در سال زراعی گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان حق بیمه در کشور دریافت و 3 هزار میلیارد تومان خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از 40 نوع بلایای طبیعی ثبت شده در جهان 34 مورد درایران رخ می دهد، گفت: در حال حاضر فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با صندوق بیمه کشاورزی قرارداد بیمه ای منعقد کرده‌اند.

رحمانی ادامه داد: در حوزه بیمه کشاورزی، با چالش های زیادی روبرو هستیم  به طوریکه معضل فرهنگی در استفاده از خدمات بیمه در جامعه و عدم بهره‌گیری شهروندان از خدمات بیمه ای  به یک چالش بزرگ در این زمینه تبدیل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های تولیدی در بخش کشاورزی در همه جای کشور انجام می‌شود، اظهار کرد: تنوع در گوناگونی زیستی و فرهنگی در کشور وجود دارد و فعالیت های تولیدی بخش کشاورزی متاثر از فرهنگ متناسب با همان منطقه است.

وی با بیان اینکه تولید در بخش کشاورزی مهم و استراتژیک است، افزود: دولت ها باید با هدف ارتقا سطح تولید دربخش کشاورزی و ایجاد امنیت برای تولید و تولیدکنندگان بخش کشاورزی، به عنوان یک ضرورت برای دولت مطرح است.

رئیس اداره‌ آموزش صندوق بیمه کشاورزی بااشاره باینکه برای حمایت از بخش کشاورزی 2 راهکار مدیریت بحران و ریسک وجود دارد، گفت: در مدیریت بحران مدیریت خطر بعد از وقوع خسارت و فشار بر منابع مالی دولت برای جبران خسارت های وارده به کشاورزان است.

محمد رحمانی ادامه داد: کشاورز در مدیریت ریسک پیش از وقوع خطر با قراردادی که با بیمه منعقد می‌کند خسارت خود را از پیش تضمین می‌کند.

وی با بیان اینکه در کل کشور حدود 4 میلیون بهره‌بردار کشاورزی وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر فقط یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قرارداد بیمه کشاورزی منعقد کرده‌اند که حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر غرامت بیمه دریافت کردند.

رئیس اداره آموزش صندوق بیمه کشاورزی در ارتباط با اصول اساسی بیمه صندوق کشاورزی گفت: اصل نفع بیمه‌پذیر، اصل حد اعلای حسن نیت، اصل علیت ( نسبت غرامت پرداختی با حق بیمه دریافتی) ، اصل غرامت ( غرامت به نحوی باید محاسبه شود که بیمه‌گذار در شرایط بلافاصله قبل از خسارت پرداخته است)، از جمله 5 اصل اساسی بیمه صندوق کشاورزی است.

نشست بیمه صندوق کشاورزی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه