English

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

جمعیت کارتن خواب اصفهان نباید افزایش یابد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت:جمعیت کارتن خواب اصفهان نباید افزایش یابد.

جمعیت کارتن خواب اصفهان نباید افزایش یابد

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، علی صالحی با تاکید بر این که در قدم اول، جمعیت کارتن خواب اصفهان نباید افزایش یابد، گفت: در گام دوم براساس مدیریت واحد شهری، برای آموزش، توانمندسازی و ورود این افراد به چرخه اشتغال تسهیل‌گری خواهیم کرد.

وی با اشاره به ۲ هزار نفر جمعیت کارتن‌خواب اصفهان اظهار کرد: برخی از این افراد براساس تجارب قبلی که دارند احساس می‌کنند حضورشان در گرم‌خانه‌ها عاقبت روشنی ندارد و حضور در این مراکز و شرکت در برنامه‌های فعالان اجتماعی را نمی پسندند، بنابراین آسیب‌های این نوع از زندگی را باید برای مردم به حداقل برسانیم، علاوه بر این باید تلاش کنیم که از همین امروز یک نفر هم به جمعیت موجود اضافه نشود.

صالحی با اشاره به وعده شهردار اصفهان مبنی بر اینکه به دنبال این هستیم که پاییز و زمستانی بدون کارتن‌خواب در اصفهان داشته باشیم، افزود: پیامد بلندمدت برخی اقدامات شکل‌گیری سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه نشینی است، بنابراین باید از تصمیم‌های ناگهانی و احساسی خودداری کنیم. همچنین لازم است همه دستگاه‌های فعال در حوزه شهری و استانی که وظیفه توسعه کالبد فرهنگی و اجتماعی شهر را برعهده دارند یک پیوست‌نگاری مبتنی بر پیامدسنجی داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که در قدم اول جمعیت کارتن خواب اصفهان نباید افزایش یابد، گفت: در گام دوم به دنبال این هستیم تا براساس مدیریت واحد شهری، برای آموزش، توانمندسازی و ورود به چرخه اشتغال تسهیل‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه از گذشته پدیده‌‌ای به نام وقف وجود داشته که عمده مسائل حوزه اجتماعی از طریق این فرهنگ مدیریت می‌شده است، گفت: در دنیای پر از آسیب و چالش امروز خوب است که به این فرصت نگاه جدی‌تر داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: ما در دوره ششم شورای شهر به نقش مشارکتی مردم توجه ویژه داریم. مدیریت شهری در این راستا باید در گام اول بسترهای لازم برای پشتیبانی از فعالیت‌های مردمی را فراهم و در گام دوم بسترهای نظارتی بر این فعالیت‌ها را ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مدیریت شهری باید ساز و کارهایی را تعریف کنیم که براساس آن مستقیم و بی واسطه مشارکت مردم را به حوزه اجرا وصل کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: از طریق مدیریت مناطق، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و حوزه مشارکت‌های مردمی به دنبال ارائه تقویم کاری با کمک نهادهای مردمی هستیم تا مجموعه‌ مشارکت‌های مردمی با سیاست‌گذاری انجام شده توسط شورای شهر مدیریت شود.

وی در پاسخ به سوال شهروندی درباره علت عدم ارائه امکاناتی نظیر آب، برق و گاز به سازندگان سرپناه‌های غیرمجاز در حاشیه شهر با اشاره به اینکه ارائه اشتراکات انرژی در حوزه مدیریت شهری نیست، گفت: مردم شهری آراسته و فاقد آسیب‌های اجتماعی را دوست دارند که لازمه آن مجموعه‌ای از چارچوب‌ها است. ساخت و ساز براساس دستورالعمل و نظارت بر ساخت و ساز از جمله این چارچوب‌هاست. اما این قواعد نباید آنچنان فاقد انعطاف‌پذیری باشد که افرادی که سال‌ها قبل سرپناهی ساخته‌اند را از این حق خود محروم کنیم.

صالحی تأکید کرد: قواعد توسعه شهر و حفظ حریم و محدوده آن باید رعایت شود اما حق شهروندی نباید از کسی سلب شود. مدیریت شهری نیز بر اساس مقررات، خدمات لازم شهری را به این افراد ارائه می‌کند، البته آب و برق و گاز در محدوده خدمات شهرداری نیست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما در دوره ششم شورا در بازدید از مناطق محروم تأکید کردیم که آگاه به استعداد و توانایی و حق زیست مناسب اهالی مناطق کم برخوردار شهر هستیم، افزود: استعدادیابی و توانمندسازی اهالی این مناطق در اولویت برنامه‌های شورا است تا این افراد شناخته و به چرخه اقتصاد کشور وارد شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه