English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی:

جبهه مقاومت شیعیان لبنان، مایه مباهات جهان اسلام است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: یاد شهدای بزرگ جبهه مقاومت لبنان را گرامی داشته و شیعیان لبنان نامشان با شهادت، مقاومت و ایستادگی عجین شده است.

جبهه مقاومت شیعیان لبنان، مایه مباهات جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: لبنان به‌عنوان یکی از پایگاه‌های تشیع در طول تاریخ با حضور علمای بزرگ شیعه آن کشور است و جنوب لبنان در طول تاریخ، همواره نقطه ترویج فرهنگ اهل‌بیت(ع) بوده است.

حجت‌الاسلام‌ مروی در ادامه افزود: این نقطه محل تربیت علمای نام‌آوری همچون پدر شیخ بهایی، محقق کرکی، شهید اول، شهید ثانی و ... بوده که هریک خدمات بزرگی به مکتب اهل‌بیت(ع) کرده و نقش مهمی در تبلیغ و ترویج تشیع داشته‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین متذکر شد: یاد شهدای بزرگ جبهه مقاومت لبنان را گرامی داشته و شیعیان لبنان نامشان با شهادت، مقاومت و ایستادگی عجین شده است و عزت جامعه اسلامی و شیعی مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است و مردم لبنان این حقیقت را در عمل اثبات و متجلی ساخته‌اند.

وی ادامه داد: مقاومت لبنان شعار «هیهات من الذله» اباعبدالله الحسین(ع) را عینیت بخشیده است و جنگ ۳۳روزه اسرائیل با حزب‌الله لبنان ، پدیده ا‌ی بی‌سابقه، بی‌نظیر و ماندگار در تاریخ است که طی آن حزب‌الله لبنان توانست در برابر ارتش تا بن دندان مسلح اسرائیل مقاومت کند و آن را شکست دهد؛ این اتفاق عظیم یکی از عنایات و معجزه‌های الهی است.

حجت‌الاسلام‌ مروی در خاتمه اظهار کرد: جبهه مقاومت شیعیان لبنان مایه مباهات جهان اسلام است و ما بار‌ها وعده الهی "إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ" (اگر آیین خدا را یاری کنید، شمارا یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد) را در لبنان، سوریه و منطقه عیناً و عملاً مشاهده کرده‌ایم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه