English

محمد جواد ایزدیان:

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی خشکسالی و گرما به زعفرانکاران جغتای

مدیر جهاد کشاورزی جغتای بیان کرد: هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان جغتای سطح زیر کشت زعفران است و بیمه محصولات کشاورزی کمک بزرگی به جبران خسارات کشاورزان است.

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی خشکسالی و گرما به زعفرانکاران جغتای

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد جواد ایزدیان مدیر جهاد کشاورزی جغتای در خبری اعلام کرد: خشکسالی و تنش های زراعی سال جاری ۶۰۰ میلیارد ریال به زعفران‌کاران این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی خسارت وارد کرد.

ایزدیان در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: خشکسالی، گرمای تابستان و کاهش بارش ها موجب کاهش ۷۰ درصدی حجم محصول امسال زعفران از کشتزارهای شهرستان جغتای شد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای همچنین افزود: هزار و ۱۰۰ هکتار از  مزارع شهرستان جغتای سطح زیر کشت زعفران است که طی سال جاری میانگین برداشت در هر هکتار نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیرمترقبه و خسارت های وارده، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی به جبران خسارات کشاورزان می کند.

ایزدیان در خاتمه متذکر شد: افزون بر ۵۴۸ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی سالانه در شهرستان جغتای تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه