English

حجت الاسلام داستانپور :

محافل قرآنی باید از تک بعدی بودن و یکسو نگری خارج شود

مسئول مجموعه فرهنگی باران و فانوس گفت: محافل قرآنی باید از تک بعدی عمل کرد و یکسو نگری خارج شود.

محافل قرآنی باید از تک بعدی بودن و یکسو نگری خارج شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی داستانپور در جمع مدیران کانون‌های قرآنی شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: اجرای برنامه های جدید قرآنی نیازمند یک اتاق فکر قوی است .

وی در خصوص برگزاری محافل قرآنی که مخاطب آن‌ جوان و نوجوان است، گفت: باید براساس خواسته های معقول و منطقی مخاطب محافل و جلسات قرآنی را برپا نمود.

مسئول مجموعه فرهنگی باران و فانوس با بیان اینکه محافل قرآنی باید از تک بعدی بودن و یکسو نگری خارج شود، تشریح کرد: باید ابعاد متنوع و جدیدی در محافل برنامه ریزی نمود که این امر احتیاج به یک اتاق فکر فرهنگی قوی دارد.

حجت الاسلام داستانپور از چالش های فرهنگی کشور سخن گفت و افزود: قالب جلسات و محافل قرآنی ما در سبک قدیم مانده و این در حالی است که روح جوان و نوجوان امروزی نیاز به مسائل معرفت شناسی و خداشناسی دارد.

مسئول مجموعه فرهنگی باران و فانوس در ادامه به اهمیت اهداف مخاطب محافل قرآنی فرهنگی اشاره و توضیح داد: یک برنامه قرآنی باید در چهار جهت طرح و هدف داشته باشد، اجرای برنامه های قرآنی باید دارای جذابیتی باشد تا نوجوان رغبت کند در جلسات شرکت کند.

وی توصیه کرد: استقلال بخشی و ایجاد هیجان در نوجوانان از مسائل مهمی است که کمتر مورد توجه محافل و مجالس قرآنی قرار گرفته و نیاز است بستری برای نسل حاضر فراهم کنیم که نوجوان جامعه ما از بودن در مجالس قرآنی لذت ببرد.

حجت الاسلام داستانپور به بعد عاطفی نوجوانان گریزی زد و اضافه کرد: نوجوانان جامعه ما با خلأهای عاطفی روبرو هستند و اگر نوجوان و جوان امروزی جامعه  یک محبت کاذب را از مخاطبی دریافت نمود جذب آن محبت خالی از عاطفه همراه با کرامت می شود لذا این موضوع آنقدر حائز اهمیت است که محافل قرآنی همراه با تکریم نوجوان و جوانان باشد که حال و هوای فضای محفل قرآنی می تواند در این بحث اثر گذار باشد.

وی در ادامه از دیگر ابعاد جذابیت محافل قرآنی را شخصیت دادن به نوجوان برشمرد و  گفت: سعی مدیران کانون های قرآنی تکریم بخشی و شخصیت دادن به نوجوانان جامعه باشد تا بتوان آموزه های قرآنی را همراه با محبت به آنان آموزش داد.

این کارشناس فرهنگی با توجه به اینکه اگر یک محفل فقط به قرائت و ترتیل آیات قرآنی بسنده کند، هشدار داد: محافلی که ابعاد جدید مخاطب شناسی و نیازهای روز جوانان را مد نظر ندارند ، امکان دارد مخاطب خود را از دست بدهند .

حجت الاسلام داستانپور به موج های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تبلیغات دشمن در فضای مجازی خالی از محتوا بوده و بیشتر پوپولیستی و عوام فریبانه است.

مسئول مجموعه فرهنگی باران و فانوس خطاب به مدیران کانون های قرآنی شهرستان خمینی شهر تذکر داد: جبهه حق همیشه بر جبهه باطل پیروز بوده و علت اصلی آن فطرتی است که در وجود هر انسانی به ودیعه نهاده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه