English

محمدرضا صفا مطرح کرد؛

جو سازی بیهوده در رابطه با فعالیت اتاق بازرگانی هرمزگان

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ضمن تشریح اقدامات اخیر این نهاد صنفی، بیان داشت: جوسازی برخی از ناآگاهان در رابطه با صدور کارت بازرگانی اقدامی بیهوده است و ما با تمام توان در خدمت فعالان اقتصادی واقعی استان هستیم.

جو سازی بیهوده در رابطه با فعالیت اتاق بازرگانی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی در نشستی خبری، با اشاره به اینکه کارت های بازرگانی برای تسهیل در روند صادرات و واردت انجام می شود اما کارت های عضویت تنها نشان دهنده عضویت اتاق و دارای عضویت برخی نهادهای جهانی است، عنوان کرد: از سال ۹۸ تایید کارت بازرگانی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد و تنها تایید اهلیت بر عهده اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه برخی از نا آگاهان تمامی موارد را به اتاق بازرگانی ارتباط می دهند که این موضوع صحت ندارد و تمامی موارد به صورت سیستمی از طریق سازمان صمت صورت می گیرد، اضافه کرد: عده ای می آیند، مصاحبه می کنند و عضو اتاق بازرگانی هرمزگان و ایران نیست و ادعایی مطرح می شود که تعداد ۱۵۰۰ کارت بازرگانی صادر شده  چرا نمی گویند در کجا صادر شده و مدرک و استدلال آن چیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صدور کارت بازرگانی نیز سلیقه ای نیست بلکه همه چیز سیستمی و طبق روال قانونی صورت می گیرد، تصریح کرد: هم اینک در قشم، بندرلنگه و جاسک نیز اتاق بازرگانی هرمزگان علاوه بر بندرعباس صاحب دفتر است.

صفا بیان کرد: وظیفه داریم به اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان خدمات دهیم و ظرف ۴۸ ساعت نیز کارت عضویت اتاق بازرگانی نیز صادر می کنیم و کارت عضویت همانند جواز کسب است پس از دریافت کارت عضویت می توان عضو کمیسیون و اتحادیه های اتاق بازرگانی باشد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه های نظارتی خود بر روند صدور کارت های بازرگانی آگاه و دنبال می کنند و مانع از بروز کوچکترین تخلفی در این زمینه می شوند، عنوان کرد: نمی توانیم پولی را هزینه کنیم مگر آنکه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی آن را تایید کند و سپس آن هزینه را انجام دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ادامه داد: اتاقی را تحویل خواهیم داد که در حد نام و اعتبار هرمزگانی ها باشد و در کشور به هرمزگان ببالند و با شانتاژ برخی افراد کنار نمی رویم زیرا دست برخی افراد سودجو را کوتاه کردیم.

صفا تصریح کرد: اتاق بازرگانی حامی بخش خصوصی است. اگر روزی شخص بنده با رانت اتاق بازرگانی به جایی رسیدم، حتماً اعلام کنید.

وی با بیان اینکه بنده ریالی در خصوص عضویت در شهرک های صنعتی نگرفته و نمی گیرم بلکه همواره به دنبال کمک و ارائه خدمات به شهرک های صنعتی بوده و هستم، عنوان کرد: با جوسازی های بیهوده فعالیت اتاق بازرگانی نیز کاهش نمی یابد بلکه با قدرت تر از پیش در مسیر افزایش توان و ارائه خدمات به فعالان اقتصادی حقیقی گام بر می داریم.

صفا با اشاره به اینکه رتبه بندی فعالان اقتصادی واقعی و حقیقی استان هرمزگان را شفاف اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: بنده هیچگاه نه برای خودم و نه برای حل مشکلات خودم از اتاق بازرگانی بهره نبرده و نمی برم و از اتاق بازرگانی نه بنده و نه اعضای هیات رئیسه ریالی به عنوان حقوق دریافت نمی کنند.

وی با بیان اینکه کسی که مشکلی دارد برای حل آن داد نمی زند بلکه به دنبال حل مشکلش می رود و در مسیر قانونی گام برمی دارد، عنوان کرد: برای حفظ آبرویم از خودم گذشتم و هیچگاه به دنبال پست و جایگاه نبوده و نیستم و هر وظیفه ای بر دوش دارم تنها برای خدمت به فعالان اقتصادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه