English

سرهنگ احمد اشرفی:

نگاه ویژه پلیس به طرح های علمی و پژوهشی در حوزه نظم و امنیت است

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در انجام بهتر امور بر نگاه ویژه پلیس به طرح های علمی و پژوهشی در حوزه نظم و امنیت تاکید کرد.

نگاه ویژه پلیس به طرح های علمی و پژوهشی در حوزه نظم و امنیت است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ  احمد اشرفی ضمن تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران و محققان بیان داشت: هفته پژوهش، فرصت مغتنمی است  تا زحمات و تلاش محققان و پژوهشگرانی  که  عمر خود را صرف کردند تا از راه علم و دانش و تحقیق و کنکاش به جامعه اسلامی و بشریت خدمت رسانی کنند را ارج نهاده و به اهمیت جایگاه تحقیق و مطالعه در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازیم.

وی افزود: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان هم در همین راستا برنامه های ویژه ای را در هفته پژوهش امسال اجرا کرد که از آن جمله می توان به تقدیر از ایده‌پردازان برتر، تقدیر از تجربه‌نگاران برتر، تقدیر از رابطان فعال پژوهشی در شهرستان‌ها، معاونت‌ها و پلیس‌های تخصصی، برگزاری شورای پژوهش و دانش انتظامی استان، برگزاری نشست علمی با رؤسای دانشگاه‌های استان، امضای تفاهم‌نامه با مراکز پژوهشی و دانشگاهی و برگزاری جلسات اندیشه ورزی و سخنرانی در مجامع علمی اشاره کرد.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان با بیان اینکه حوزه نظم و امنیت یکی از عرصه مهمی است که بایستی پژوهشگران به آن نگاه ویژه داشته باشند تاکید کرد: پلیس هم به طرح های علمی و پژوهشی که در حوزه نظم و امنیت  نگاه ویژه ای دارد و از طرح هایی که  بر روی موضوعاتی همچون آسیب های اجتماعی، اعتیاد، جرایم، ترافیک، تصادفات و حوزه های گسترده مرتبط با نظم و امنیت صورت گرفته باشند و  راهکارهای علمی برای پیشگیری و رفع آنها ارائه دهند استقبال می کند.

سرهنگ اشرفی به پیشتازی فرماندهی کل انتظامی کشور در عرصه علم و پژوهش و دانش بنیانی اشاره کرد و افزود: امروز به جرأت می توان پلیس را یکی از سازمان های برتر و موفق در زمینه های تحقیق و پژوهش دانست که کسب رتبه نخست در جشنواره مالک اشتر و معرفی به عنوان رده برتر در حوزه پژوهش در میان نیروهای مسلح، شاهدی بر این مدعاست.

اقدامات یکساله دفتر تحقیقات کاربردی

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه به عملکرد یکساله این دفتر پرداخت و اظهار داشت: در این مدت بیش از 23 جلسه اندیشه‌ورزی و میزگرد علمی با موضوعات نظم و امنیت با اساتید و نخبگان علمی استان برگزار شده و بالغ بر 28 طرح علمی و پژوهشی و 8 پایان نامه و طرح تحقیقاتی از سوی شورای پژوهش استان مورد حمایت قرار گرفته، 2 کتاب تالیف و 3 نخبه وظیفه در قالب طرح جایگزین خدمت جذب شدند.

طرح جایگزین تحقیق بجای خدمت

سرهنگ احمد اشرفی در خصوص جایگزین شدن انجام طرح بجای خدمت وظیفه عمومی گفت: در صورتی که فرد نخبه باشد یعنی در سامانه ملی نخبگان ثبت نام نموده و عضو بنیاد ملی نخبگان کشور شده باشد؛ با انجام طرح تحقیقاتی طبق نیاز یکی از یگان‌های نیروهای مسلح، و طبق شرایط و فرآیند تعریف شده‌ای می تواند از این طرح استفاده کند.

کسر خدمت در ازای انجام طرح پژوهشی برای پلیس

وی همچنین به کسر خدمت در ازای ارائه طرح تحقیقاتی نیز توضیح داد: دانشجویان ترم آخر کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشدی که حداقل 6 ماه به اعزام آنان مانده باشد، می‌توانند با انجام پرژوه و طرح تحقیقاتی از مزایای کسر خدمت  استفاده کنند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان با اشاره به تفاهم نامه این دفتر با بیش از 50 مرکز علمی و تحقیقاتی و شرکت دانش بنیان در سطح استان گفت: پلیس برای پیش برد بهتر ماموریت های خود و ارائه خدمات بهتر به شهروندان از همکاری علمی و پژوهشی نخبگان، علما، اندیشمندان، صاحب نظران، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان استقبال می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه