English

افزایش ۳ برابری اعتبار تامین آب عشایر خراسان رضوی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: شاخص برخورداری عشایر خراسان رضوی از آب شرب پایدار بالاتر از میانگین کشوری است و این شاخص به صورت میانگین در کشور ۶۳ درصد است.

افزایش ۳ برابری اعتبار تامین آب عشایر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی‌فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: هر سال برای اجرای طرح‌های مربوط به آب آشامیدنی عشایر خراسان رضوی، ۱۰میلیارد ریال هزینه می‌شد که امسال با رشد حدود ۳ برابری، تامین آب شرب عشایر و دام به ۲۷میلیارد ریال رسید.

نبوی فرد در ادامه این خبر اضافه کرد: عملیات آبرسانی به عشایر اعتبار تامین آب عشایر خراسان رضوی ۳ برابر شد خراسان رضوی با ۱۲دستگاه تانکر انجام می‌شود که با وجود کم تعداد بودن، اما روند آبرسانی به خوبی انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: با جذب اعتبار امسال و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی مناطق عشایری، شاخص برخورداری عشایر استان از آب شرب پایدار به بیش از ۷۵درصد افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع که شاخص برخورداری عشایر خراسان رضوی از آب شرب پایدار بالاتر از میانگین کشوری می باشد تاکید کرد و گفت: هم اینک این شاخص به صورت میانگین در کشور ۶۳ درصد است.

نبوی فرد در خاتمه یادآور شد: عشایر خراسان رضوی در قالب ۳۵ طایفه با دارا بودن ۹۹۰هزار راس دام و تولید سالانه ۱۷ هزار تن فراورده‌های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و ۴۱هزار و ۸۰۰ مترمربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش بسزایی در اقتصاد خراسان رضوی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه