English

اعزام ۱۰۰۰ مبلغ از قم در قالب سوگواره یاس نبوی/ لزوم اهتمام مبلغان به ترویج وقف‌های فاطمی

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف گفت: هزار نفر از روحانیون قم در قالب سوگواره یاس نبوی و به مدت یک هفته به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

اعزام 1000 مبلغ از قم در قالب سوگواره یاس نبوی/ لزوم اهتمام مبلغان به ترویج وقف‌های فاطمی

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیع‌زاده با اشاره به برگزاری همایش مبلغان سوگواره یاس نبوی که با عنوان بصیرت فاطمی در قم برگزار شد اظهار کرد: این سوگواره جزو شناسه برنامه‌هایی است که توسط سازمان اوقاف تدوین و اجرایی می‌شود و اهمیت زیادی در بین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سالانه این سازمان دارد.

وی افزود: بر این اساس مبلغان روحانی متخصص در حوزه‌های گوناگون از شهر مقدس قم به سراسر کشور اعزام می‌شوند تا علاوه بر تبلیغ مباحث دینی، احکام شرعی و مسائل مورد نیاز مردم، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف بپردازند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه این مبلغان در بقاع متبرکه و مناطق کمتر برخوردار مستقر می‌شوند گفت: امسال هم در عین اینکه شرایط کرونایی تداوم دارد، اما نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای در تعداد مبلغان داشته‌ایم و قریب به هزار نفر روحانی از قم در قالب سوگواره یاس نبوی به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: مدت زمان تبلیغی ایام فاطمیه یک هفته است که شامل فعالیت مبلغان اعزامی، روحانیون بومی و مستقر در بقاع متبرکه نیز می‌شود؛ در حال حاضر 2700 نفر مبلغ بومی و مستقر شامل ائمه جماعات و طلاب هستند که نیمی از آنها در سوگواره یاس نبوی بکار گرفته می‌شوند.

شفیع‌زاده با بیان اینکه سرگروه‌های تبلیغی این طرح همراه با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف، دیدارهایی با آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی هم داشته‌اند گفت: این دیدارها با هدف استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید صورت گرفته است.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برپایی همایش بصیرت فاطمی با حضور جمعی  از مبلغان حاضر در این ایام عنوان کرد: این همایش در سالروز 9 دی برگزار شده و بر این اساس یکی از مهمترین موضوعات آن، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری است که جزو الگوهای سیره فاطمی به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: از دیگر موضوعاتی که در حاشیه این همایش به آن پرداخته شد، بحث وقف فاطمی بود زیرا در این زمینه نیاز به تبلیغ و برنامه‌های ترویجی بیشتری احساس می‌شود.

شفیع‌زاده با بیان اینکه تنها 3 درصد موقوفات کشور مربوط به حضرت فاطمه زهرا(س) هستند گفت: امیدواریم با انجام تبلیغات بیشتر به واسطه مبلغان روحانی، موقوفات بیشتری با نیت اقامه عزای فاطمی به ثبت برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه