English

امام جمعه خمینی شهر:

شهر درچه مهد پرورش علمای بزرگ است

امام جمعه خمینی شهر اظهار داشت: شهر درچه در تمامی عرصه ها فعالیت دارد و در زمینه علمی نیز مهد عالمان دینی است.

شهر درچه مهد پرورش علمای بزرگ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان خمینی‌شهر در جمع مسئولان بیان کرد: درچه از شهرهای شهید پرور و ممتاز شهرستان خمینی شهر است و در اکثر عرصه ها فعالیت دارد.

وی به علمای بزرگ این شهر اشاره و توضیح داد: شهر درچه مهد عالمان بزرگ دینی است که شاگردان بزرگی را نیز پرورش داده و به دنیای اسلام تقدیم کرده است.

این مقام مسئول به شهر درچه که مهد پرورش علمای بزرگ است اشاره کرد و راجع به آیت الله سید محمد باقر درچه ای که از علمای بزرگ اسلام از شهر درچه است، اظهار داشت: آیت الله العظمی طباطبایی بروجردی که از شخصیت های بارز در تاریخ معاصر ایران بوده است، بیشتر شخصیت علمی و معنوی خود را مرهون حوزه اصفهان و از جمله سید محمدباقر درچه ای دانسته است همچنین وی درباره گرایش معتدل درچه ای در حوزه اندیشه های شیعی نوشته است.

امام جمعه خمینی شهر گفت: از حیث آثار مکتوب، آیت الله درچه ای در تألیفات و یا تحریر و نوشته های علمی بویژه دانش های فقهی و اصولی نیز در حد قابل توجه گام برداشته و اکنون نیز تعدادی از آنها برجای مانده است که به تازگی آثار وی تحت عنوان« میزان الفقاهه» تا کنون در 20 مجلد به همت مجمع ذخایر اسلامی در شهر مقدس قم به طبع آراسته شده است.

 آیت الله سید محمد موسوی اظهار کرد: از آثار وی که در ضمن این دوره به چاپ رسیده است عبارتند از:

1- یک دوره هفده جلدی در فقه و اصول که مشتمل بر ابواب فقه، اصول، کلام، درایه، رجال، اخبار و احادیث بوده و مهم ترین اثر سید محمدباقر درچه ای محسوب می شود، اکثر مجلدات آن بالغ بر 700 صفحه و معمولاً با خط ریز نگارش شده است.

امام جمعه خمینی شهر افزود: شهر درچه دارای مشکلات فراوانی است که اصلی ترین مشکل بهداری شهر درچه است که در تملک بهداری نبوده و مکان آن استیجاری است.

وی از طرف مردم شهر درچه هشدار داد: تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران برقرار است اصول و احکام دین اجرایی بوده و بهداری درچه باید هم در بحث استیجاری بودن و هم تامین نیروی انسانی سامان یابد.

آیت الله موسوی مشکل مصلی درچه را از دیگر مشکلات شهر درچه برشمرد و خواستار رفع این دومشکل در شهر درچه توسط مسئولان شد.

شورای اداری خمینی شهر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه