English

علیرضا صداقت:

هر فرد مبتلا به اومیکرون، ناقل به ۱۰ نفر دیگر است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیماران توجه داشته باشند که باید روند درمان به صورت کامل انجام شود و از نیمه رها کردن درمان جدا خودداری شود.

هر فرد مبتلا به اومیکرون، ناقل به ۱۰ نفر دیگر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا صداقت عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: علائم اومیکرون عموما درگیری دستگاه تنفسی فوقانی همراه با گلودرد، خارش گلو، سرفه و سردرد است و در برخی موارد با درگیری علایم تنفسی مانند تنگی نفس و علایم غیر تنفسی مثل تهوع و استفراغ همراه است.

صداقت در ادامه تاکید کرد: یک فرد می‌تواند حدود ۱۰نفر را مبتلا به اومیکرون   کند و البته این در مواردی است که اجتماع و تجمعی نباشد و در شرایطی که بیمار در اماکن تجمعی همچون سالن‌های ورزشی یا هواپیما، حضور یابد، به طور حتم به تعداد بیشتری این بیماری انتقال می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: بیشتر موارد اومیکرون درمان سرپایی نیاز دارد و توصیه می‌شود، افراد بلافاصله بعد از ایجاد علایم به اولین مرکز درمانی که برای این کار مورد تایید است مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بیماران توجه داشته باشند که باید روند درمان به صورت کامل انجام شود و از نیمه رها کردن درمان جدا خودداری شود و درمان دارویی منحصر به فرد برای اومیکرون طراحی شده است و در پروتکل کشوری و استانی به این موارد اشاره شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در شرایط سرپایی دارو‌های ضد ویروسی و درمان‌های عمومی به کار گرفته می‌شود؛ مهمترین نکته در درمان اومیکرون این است که هر چه سریعتر بیماری تشخیص داده شود.

صداقت در خاتمه اظهار کرد: براساس تشخیص اقدامات حمایتی و بالا برنده سیستم ایمنی انجام گیرد و بعضی از داور‌ها مثل رمدسیویر براساس تشخیص پزشک و ضرورت استفاده می‌شود و درمان‌های دیگری نیز در شرایط بستری وجود دارد که بر اساس پروتکل کشوری قابل انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه