English

محمدعلی کیانی:

تنها راه قطع زنجیره اومیکرون، تزریق واکسن کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خراسان رضوی در دوز اول و دوم به ترتیب با ۹۴درصد و ۸۳ درصد از کشور جلوتر، ولی در دوز سوم از میانگین کشوری عقب‌تر است.

تنها راه قطع زنجیره اومیکرون، تزریق واکسن کرونا است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: خراسان رضوی در تزریق نوبت سوم واکسن از میانگین کشوری عقب‌تر است.

کیانی در ادامه این خبر با اشاره به موج ششم و شیوع سویه اومیکرون اضافه کرد : خراسان رضوی در دوز اول و دوم به ترتیب با ۹۴درصد و ۸۳ درصد از کشور جلوتر، ولی در دوز سوم از میانگین کشوری عقب‌تر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: کسانی که در تزریق واکسن ‌های نوبت دوم و سوم تاخیر دارند هرچه سریعتر اقدام کنند چرا که تنها راه قطع زنجیره این ویروس تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

وی اظهار کرد: خدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی در ۴ دهه گذشته باید اذعان کرد که امسال سهمیه استان در بحث تخصیص پزشکان متخصص ۷۲نفر بوده است که که براساس نیاز واقعی در سطح استان توزیع شده است، ولی بازهم استان در حوزه پزشکان متخصص و عمومی کمبود‌هایی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه یادآور شد: متاسفانه ماده ۲۷ لایحه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشکلاتی را به وجود آورده است و کار ما را در اعزام پزشکان به مناطق محروم سخت کرده است.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر چه به خاطر شرایط کرونایی این مصوبه ۶ ماه به تاخیر افتاده است، ولی طبق این مصوبه پزشکان می‌توانند در مرکز استان فعالیت داشته باشند، ولی علی رغم همه مشکلات احکام پزشکان متخصص را به مناطق محروم صادر کرده ایم و باید در مناطق محروم خدمت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه