English

محمدحسن درخشان:

نتیجه مثبت آزمایشات کرونا، نشان از چرخش سریع ویروس در بین مردم دارد

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این سویه میزان ابتلای خانوادگی به شدت بالاست به حدی که درصد بالایی از بیماران با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند.

نتیجه مثبت آزمایشات کرونا، نشان از چرخش سریع ویروس در بین مردم دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: هم ‌اینک نتایج مثبت آزمایش کرونای مراجعان سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت استان به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.

درخشان در ادامه این خبر اظهار کرد: اکنون روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا سه هزار نفر به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند که نتیجه تست پی.سی.آر بیشتر آنها مثبت است.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی تغییر محسوسی نداشته است اما نتیجه آزمایش مثبت به طور چشمگیری افزایش یافته است، که نشان از چرخش سریع ویروس در بین مردم دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: در این سویه میزان ابتلای خانوادگی به شدت بالاست به حدی که درصد بالایی از بیماران با یکدیگر رابطه خویشاوندی دارند و به صورت یک خانواده برای درمان مراجعه می‌کنند.

مدیر توسعه و ارتقای شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: در سویه اومیکرون آمار ابتلا در کودکان به کرونا افزایش چشمگیری یافته است و از عموم مردم درخواست می‌شود به منظور حفظ سلامت کودکان، از حضور در دورهمی ها پرهیز کنند و به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند.

درخشان در خاتمه خاطرنسان کرد: با سرعت انتشار بالای سویه اومیکرون، خطر برای سالمندان، مادران باردار، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای بسیار زیاد است و این افراد باید در قرنطینه معکوس باشند و تا زمان فروکش کردن بیماری، کمترین مراوده را در سطح جامعه داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه